AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.405

Kan man måla högtalargallren?

Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag har e92 coupen och logic 7 stereon och jag har Creime beige klädsel med piano lack.

Länk

Jag har dock svarta mattor så det matchar rätt bra men jag skulle även vilja ha svarta högtalargaller och på BMW kostar det ca 7000 att byta och det var rätt dyrt men så tänkte jag att det kanske går att måla på något sätt. Är det någon som har någon bra ide om hur man kan gå till väga?

Jag funderar även på att byta till svarta bälten för att de beiga blir lätt smustiga och sen tycker jag det är snyggt med svarta:9 De på autopartner skulle höra av sig med en offert för detta men det har inte ringt på en vecka....kollade med sthm och de tar 8000 för det,
. Jag känner inte att jag vill lägga pengar på både galler och bälten på en gång och därför kom jag som ovan nämnt på iden att måla men om det inte blir bra så kanske jag får bita i det sura äpplet. Först tänkte jag sälja bilen men då jag inte hittat någon ny med den klädsel jag vill ha så tänker jag behålla den och fixa till den istället:)

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

7000 för ett par galler, kan det verkligen stämma? Jag har spraymålat ett par högtalargaller en gång. Fick ta loss dem först, sprayade försiktigt och många omgångar. Höll inget vidare bra.
Schmiedmann vill ha 133,24 kr/st för högtalargallren i svart. Nr.2 i Länk

Vänster: Länk
Höger: Länk
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
arbetet kostar 6000 och gallern 800.....

Men om du har erfarenhet av att de inte blir bra så får jag nog lämna in skiten. Han i målaraffären sa just det du sa, att resultatet inte verkar blir bra.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
tack chris men då kostar de ju lika mycket hos BMW då. Och det r tydligen mycket jobb med att byta ut dem där bak och därav springer priset iväg...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.