AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.538

Dumpventil

BIMMER
va ska man ha för typ av dumpvent till en 325 M50 motor....??
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Kör utan dumpventil, mycke kaxigare... alla som har turbo har numera även dumpventil. Men om du vill bli som alla andra Volvo 240/749 tic så ring och fråga Stefan Winge på ASP tuning. Han vet vad du ska ha för grejer och har bra priser 0586-728277!
BIMMER
De va ju inte riktigt svar på min fråga de jag undra va om de skulle vara en "vanlig" lr en me retur...mera pcchhssssssssss i dom vanliga men funkar dom på M50 motorn...???
BIMMER
Ingen som vet.....??
Funkar och funkar...

Det blir ju fel iom att lmm har mätt upp luften. Sen om det är acceptabel förlust eller inte är väl upp till ägaren. Mao om du är osäker; köp en återcirkulerande. Har du öppet filter så får du nog pscch ljud ändå

Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
m30/745 motor
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
En återcirkulernade är bäst om du vill vara på säkra sidan. med en öppen dump får du en alldeles för fet blandning.

Själv tycker jag just pys-ljudet är ruskigt skönt. Gåshud är vad man får hehe =) Snacka med någon turbo-firma. Jag frågade TurboService i Göteborg om öppen dump och dom rekomenderade inte detta till någon standardbil. Endast rally-bilar...

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Att den går fetare när du dumpar ut i atmosfären är sant men absolut ingen fara. Körde min förra bil, 200sx med öppen dump utan några problem.
Körde med öppen dump i ca: 1 år innan jag tröttnade, det är kul ett tag med visslandet men jäkligt jobbigt i längden.
Ska du köpa en öppen dump så köp en riktig 2 kolvs dump.

//Ticco

"NICTIC RACING"
BIMMER
Testade med öppen dump men fick ingen riktig tomgång på bilen spotta och fräste o hade sig ....satte i en cirkuerande istället och den gick bättre...den dummar sig fortfarande när man släpper gasen fort ibland( svajar och dör ibland..oftast på tomgång nån som vet varför???) iallafall har jag nästan inge pssscccccchhhhh ljud alls :-((
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Jo det gäller ju att den tätar ordentligt å bara öppnar när man lättar på gasen.

//Ticco

"NICTIC RACING"
BIMMER
kan man bygga om så man får lite mer pys enkelt, eller är det supersvårt...va kan jag dra upp laddtrycket till på min motor ,den är ej kompsänkt ( ännu )
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Det blir ju inte så mycket pys (vissel) med lågt laddtryck.
Vad du kan ladda?
Det är väl bara å testa sig fram, börjar det spika så sänk.
Jag brukar testa mig fram på 4-5'ans växel, höga varv å gärna någon kraftig uppförsbacke.

//Ticco

"NICTIC RACING"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.