AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
667

e34 535 -88 vill inte stata!

Ju
4
Jullä
E46 M3 Cab -04
E34 535 -88
Hej! tänkte höra om någon har lite idéer..
Hade bilen i vintras och den startade fint och direkt när den hade stått ute, va dock lite trögare (tog 1-2 sec ist för direkt) när jag skulle åka från jobbet och den hade stått i värme garage under dagen men hoppade alltid igång.
Efter en ordentlig avspolning med högtryck så gick den lite sämre och jag tänkte att det var lite vatten som spökade och ställde den ett nån v för att jag inte hade riktigt hade tid att skruva.
1-2 v senare startade den och gick fortfarande lite dåligt och nu har den stått 1-2 månd. batt har dött ett par ggr och jag har kört med boostern för att få igång den, och nu någon månd senare vill den inte alls starta.
Den vevar som om den inte skulle få soppa typ.

*Provar med startgas och det hjälpte inte
*Har tagit ut stiften och dom är det soppa på, gjorde rent dom lite och dom ser ok ut.
*Har kollat att soppa pumpas ut i slangen som går till fulerailen (den närmast kupén), har även provat en annan pump för att jämföra trycket lite och båda trycker så att soppan "rinner" ut ca 1dl per 1-2 sec, är dettillräckligt?
*Även provat en annan bränsletrycksregulator och dom verkar lira lika "bra".
Kan det ha ngt att göra med att man har kört med starboostern?
Någon som har någon idé?

Mvh Jullä
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Har du provat med andra stift, samt kollt om du har gnista?.
Efter motortvätten kan det kommit vatten ner i tänstifthålen som orsakat överslag i stiften.

628csi
Ju
4
Jullä
E46 M3 Cab -04
E34 535 -88
Japp provade alla stiften mot motorn och dom gnistade på..
Menar du att dom kan va paj innuti fast än det blir gnista?

mvh thomas
Ju
4
Jullä
E46 M3 Cab -04
E34 535 -88
Ingen som kan hjälpa mej?
:(
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Kan vevaxelgivaren vara smutsig Länk

628csi
Ju
4
Jullä
E46 M3 Cab -04
E34 535 -88
Tack 628csi för visat intresse och dina ideér.
Det va så simpelt att när vi öppnade fördelar locket så va va d nå fuktigt klägg där i som va någon transparant olja!? till konsistensen iaf :S och så hade d ju ärgat lite kan man säga.
efter att ha vart på skroten och skruvat bort ett f.lock och en rotor från en 525 som till tillsynes va nästan ny och 50:- mindre i plånkan skruvades den på min bil och vola, vrom...
Fan d va ju d första man tänkte att d skulle va eftersom den började strula efter tvätten.. så jag började i fel ända kan man säga.. :S
Körde ju ner polares 535:a dagen innan ja på skroten skroten och började byta lite saker, bl.a hans fördelarlock och rotor och min gick inte igång med den, min kärra kan ju ha vart lite sur då, men hans f.lock va inte heller frächt och hans bil går lite ojämt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.