|
|
|
|---|---|
|
Har för tredje gången smörjt en skinninredning. Resultatet blir inte bra. Skinn som är lite mera knottrigt(buffel) som ex framstolar blir matt, medans slätt skinn(som finns på baksätet) blir blankt, samt att varenda skavank blir matta/vitare märken. Resultatet blir att inredningen ser fläckig/möglig ut. De tre inredningarna jag smörjt har varit i pedantsyfte, inga slitna saker! Situationen har gått att rädda genom att gå ut med en torr hadduk och "polera" skinnet 2 ggr/dag ca 3 dagar i sträck. Sedan ser det bra ut. Ett hästarbete i mina ögon. Jag letar efter någon fet kräm eller liknande som man smörjer skinnet med och kanske får låta den stå en halv dag eller något samt "polerar" en gång istället för 6! Har någon provat Mink Oil? Tipps på annat? När man snackar om sadelrengöring, vad är det då man menar för medel? Någon som upplevt samma problem som mig eller kan berätta vad jag ev. gör för fel? Jag får inget förtroende för den vit-gula mjölkliknande smörjan. Något för Sverker att kasta i tunnan! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
|
Har du testat att smörja en liten "test-yta" med kräm för vanliga skinnjackor? Jag vet inte hur bra det skulle fungera, men som sagt så behöver du ju inte smörja in hela stolarna innan du vet resultatet. |
|
|
Häller med dig tobbz. Turtles skinnvård är skräp! Helt värdelöst, märks ingen skillnad om man har använt det eller inte. Jag köpte autoglyms skinnvård på micro, ett kanonbra medel, prova det! Om skinnt är torrt så kan man använda vanlig läderbalsam som man använder till skinnsoffor. Provade detta på min Mercedes med kalvskinnklädsel som jag hade innan. Skinnet var torrt och hårt, med efter behandling kändes det mjukt och elastiskt, som nytt. Skinnet var kladdigt i flera dagar efteråt, men det var det värt! |
|
|
Jag har också använt Turtles skinnvårdsprodukt till min bil. På framstolarna gjorde det "underverk" men när jag smörjde in baksätet så blev resultatet iaf inte bättre än tidigare, om något blev det sämre. Det känndes som skinnet blev torrt och hårt. /Erik |
|
-:BeeMWe:- |
Det går precis lika bra med selleri! 10 liter bensin på 4 mil... |
|
BMWs skinnmedel har funkat bra för mig de senaste 7 åren... Asken |
|
|
Skinnvården man köper på "Skinngruppen" funkar perfekt...gå in hos dom och snacka..dom är ju ändå proffs på saken Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
| AutoGlym har funkat bra för mig, finns att köpa på bland annat micro. Dom har ett riktitg bra syntetiskt sämsskinn också. | |
|
Jepp! AutoGlym fungera mycket bra, luktar gott gör det oxå överlag är deras produkter mycket bra enligt min mening. Mvh / Wallace |
|
|
Tack för alla inlägg. Det där "micro" medlet låter spännande, hur fungerar det samt vad kostar det? Ska bli kul med något nytt, står fortfarande helt fast vid att Turtle skinnvård är skit! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Hej tobbz Medlet många av oss syftar på säljs på Micro, märket är AutoGlym, de har en hel serie med riktigt bra bilvårdsproduker. Dock är vissa produkter ganska dyra. AutoGlyms produkt för skinn kostar ca 98:-/flaska |
|
figge80 |
Det bästa du kan behandla ditt skinn är genom ullfett som köps på apoteket för 60:-..... Tvätta skinnet först med såpa vatten och gno in ullfettet i skinnet och låt det stå i ca 1 dygn. Torka sedan bort allt "överskarp" och ev. om skinnet är mkt slitet kör en gågn till med ullfettet... Mvh |
|
figge80------tackar så mycket för det! det ska bli intressant. då blir det apoteket i morgon. Billit var det med! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
figge80 |
Ett tips om ullfettet.... Spola burken under varmt vatten innan du börjar behandlingen för att det där fettet är som vax ungefär.. Så spola det under varmvatten för att det ska bli mer lättjobbat.... Sen om skinnet är mkt slitet gör om hela proceduren och köp sedan ofärgat skokräm som du kan bättra på lite här och där..... |
|
tobbz funkade ullfettet? Länk |
|
|
ofärgat sko kräm?.. om jag har svart skinn och vill bättra på och använder ofärgar blir väl inget förbättrat eller? =) - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
| Säjer som Asken, BMW:s original skinnvårdsprodukter funkar kanon, skinnet blir mjukt utan att bli kladdigt eller blankt, har använt produkterna i några år och har varit så nöjd att det inte funnits anledning att prova andra... | |
|
Funkade ullfettet fint eller tobbz? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
FETT på SKINN?? Man behandlar skinn bl.a. för att det inte ska kunna suga åt sig fett från exempelvis kroppen. Fett skinn blir glansigt och ser riktigt gammalt ut! Eventuellt kan man fetta in läder (rid)stövlar för att man vill ha den glansiga feta looken på dom, men absolut inte en möbel/säte. Bättre att köpa de krämer som skinnmöbel handlare säljer. Någon som kan dementera/bekräfta mina påståenden? Jag vill då inte att varken mina skinnsoffor där hemma eller bilens inredning ska se flottig och blank ut... |
|
|
Alla vägar leder till Schiinnnvård men den enklaste vägen går via originalschiiinnprodukter:)) Asken |
|
|
Tjena, Turtle tyckte jag också var skit till jag kom på hur man skall hantera det. Tas en sträg grov trasa och fukta. Gno skinnet hårt så att man inte lämnar det blankt eller liknande. Jag var skeptisk innan när jag var för försiktig men nöjd nu. Mvh John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.