AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.678

Någon som vet vart man kan få tag i ett 850 CSI-paket ?

md
25
mdbs
Bmw 850 IA -92
Jag är ute efter att upgradera min BMW 850´s front och bakdel med ett CSI-paket, backspeglarna är jag också ute efter... vingen på bakluckan vill jag inte ha!
Någon som vet vart jag kan hitta såna begagnade delar till en hyffsad peng?
Misstänker att begagnadmarknaden på dessa prylar lär vara näst intill obefintlig? eller har jag fel?
Att åka till BMW och köpa sprillans nya delar lär nog skena iväg misstänker jag :) ?
I tyskland bör det väl finnas en hel uppsjö av bildelsförsäljare och skrotbilshandlare som har 850-delar? Men vart hittar jag isf dessa på nätet då?

//Henrik
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Brukar finnas en del anonser i dom Engelska BMW-tidningarna på dylikt, vet dock inte om CSi-paket för 8-serien finns. Är på jobbet nu, men ska kolla när jag kommer hem.
Standard 850 CSi har vel ingen vinge på bakluckan?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Delarna du söker är Länk Länk samt Länk

Räkna grov på fram och bakspoiler 12-13kkr, backspeglarna kring 10kkr. Lackering och montering.

Finns kanske en sats sådana här begagnade grejor att tillgå nån gång om året på www.ebay.de Det är just den tyska siten där det kanske finns nån chans att se något sådant. De som har detta eftermonterat håller hårt i de:)

Det byggdes bara 1510 850 CSi där dessa saker satt standardmonterade och de är inte direkt vanliga som skrotobjekt.

Min känsla är att du får ta en tur till BMWÅf med medlemskortet som ger rabatt om du vill ha tag på dessa delar innan jul.

Användaren stefan-m vill jag minnas letade delar och det slutade med att han köpte de hos sin lokala ÅF.

Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
M.A.: Den gigantiska vingen var tillbehör till 850CSin.
Mvh
Asken
Som tycker 850 är clean nog som den är:)
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Engelska Ebay
Länk till BMW 850-delar:
Länk

I Slovenien:
Länk

Länk

Dock så har säljaren bara 25 omdömen, varav 1 är negativt. Men han har ju solgt flera sådanna 850-grejer med positivt omdöme.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Du kanske behöver en ny inredning också?
Länk
md
25
mdbs
Bmw 850 IA -92
Hej och god morgon allesammans.
Tack för en grymt snabb respons av alla... :)
Nu har jag lite tips, ideer och länkar att följa upp :D

Asken.. Jo visst är 850´n stilren som den är, men jag skulle gärna uppgradera bilen lite så den sticker ut lite mer från mängden utan att den ser ut som att den har fått ett "plastpaket" eftermonterat... Jag tycker tyvärr nämligen att orginalvingen ser ut att komma från ett sådant paket...

MVH Henrik
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Hej
Du skall tänka på att de delar som kommer från slovenien inte är orginal och är tillverkade av glasfiber orginal är plast vist har jag läst att dessa skall ha en bra passform men vem vet. Orginal speglar får du räkna med ca 4000 /st, difusern bak ca 1800, framspoilern ca 7000 plus monterings kitt för ca 1800 så det blir en nätt summa till BMW sen skall ju lackaren ha en summa för att fixa till det i din färg. Skall man sedan ta till så skall man även ha skylthållaren fram och den går på en nätt summa på ca 2-2500.
Om du inte har bråttom så leta på ebay.de samt lägg in frågor på de E31 forum som finns men jag tror inte du kommer att lyckas så bra, har själv letat efter en fram spoiler och bara set en på de sita 4 åren.

Du får lycka till i ditt letande.
/Per
md
25
mdbs
Bmw 850 IA -92
Tack för tipsen och informationen Per...

Jag är nog en perfektionist innerst inne som inte kommer tillåta mig själv att köpa någon kopia av CSI-paketet, för att sedan i slutändan kanske känna sig missnöjd med slutresultatet...jag kommer nog sikta in mig på att köpa delarna ifrån BMW....om jag inte hinner "snubbla" på något begagnat innan :)

Som sagt...om någon av er "där ute" skulle få syn på det som jag efterfrågar, så hör gärna av er i sånt fall... ;);) Det står ett flak starkbira här och väntar som hittelön! Hahaha

//Henik

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Hej
Kan bara säga att du är inte den första som söker utan det finns ytterligare ett antal i svedala som söker dessa delar och inte mindre är det utanför våra gränser, hörde senast i morse en ny som söker samma delar.
Vill inte förstöra ditt hopp men som sagt tror jag det ligger på den nedre skalan.
/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.