|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar hur man byter diff-bussning på enklaste sätt? Kan man byta bussningen utan att ta ner hela diff-klumpen? Jag ska även byta diff-olja, så det borde väl räcka med montera av diff-locket. Nån som har erfarenhet av detta eller tips? mvh//Chrille Christian Johansson | |
| Hej! Ja har just bytt min diff och det bör gå att bara ta ned locket... Palla upp klumpen bara så det inte bryter så hemskt... | |
|
Funkar utmärkt utan att ta ner klumpen. Ut med oljan, av med kåpan. Såga sönder den gamla. Pressa i den nya. Ett par saker Köp en förstärk bussning, Z3 M coupé passar bolt on om du har 188 hus iallafall och är styvare utan att vara solid. Köp rätt olja (hör med BMW vilken castrololja du skall ha) När du pressar i bussningen se till att pressa ner den jämnt och rakt annars är det inte helt omöjligt att spräcka kåpan. Ta allt vad jag säger med en nypa salt, jag har alla tummar mitt i handen detta är bara det jag lärt mig genom att vara med och pilla :-) Passa på att köp och byt packning mellan kåpa och hus, lätt att slarva med och läckage är både tråkigt, luktar illa och kan sluta illa om man är ouppmärksam. |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Angående olja så får man från BMW en Castrol SAF-XO 75W-90 olja om det är obromsad differential och Castrol SAF-XJ 75W-140 olja om det är en bromsad differential. Notera att SAF-XJ passar även i obromsade differentialer. Om du är osäker på om det är en bromsad eller obromsad differential så är det ju ett perfekt tillfälle att kolla upp detta genom att kolla på innanmätet när du tagit bort locket. |
|
jag har 188 hus på min, och olja Castrol olja redan fixad. Har även en powerflex diffbussning som ska dit. :) tackar för alla svar o tips.. mvh//chrille Christian Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.