|
|
|
|---|---|
| någon som har erfarenhet av 335 xi? Tacksam för lite kommentarer. | |
|
Hej. Min förra bil var en 335xi 2008 med manuell låda. Det är inte för inte som AMS utsåg den till årets vinterbil 2008 - den gångna vintern visade verkligen bilen vad den går för. I stora drag så är det lika bra som en vanlig 335a, men den har ett kopiöst grepp när det är halt ute. Jag kan varmt rekommendera en Xi. /Andreas. |
|
| Tack Mistafrizz. Du kände inte att det var någon nackdel med manuell låda? Har haft 335 i Touring med automat som var en fantastiskt härlig bil. Skall ev köpa mig en beg 335 xi Coupé som lite "skojbil" och även den har just en manuell låda, har bara kört 335an med automat så frågar därför. | |
|
Jag skulle vilja påstå - att bilen blir mycket roligare med manuell låda, då du har möjlighet att kontrollera ditt lekande lite mer. Eftersom den har så pass mkt kraft och grepp - så är det ganska "tråkigt" att åka automat. Med den manuella så är det bara att släppa loss den och dra för fullt i snön - sjukt roligt (Jag brände 20 liter soppa på en öde parkering när jag bara skulle handla i vintras.) /Andreas. |
|
| > Mistafrizz, tack för dina omdömen. Efter två dagar med bilen nu så är jag beredd att hålla med dig. 335-an blir mycket roligare manuell. Har nu fått bilen MrCap behandlad och skall bara byta tillbaka till orginalhjul 19" och sen lite kosmetiska "förbättringar". Har fått tips om att mappa upp den men det känns lite overshooting på en redan idag såpass snabb bil, men kanske ändå ... :-) 370hk och 500 newton låter ju spännande och med min X-drive. Blir ju egentligen vassaren än M3-an då... Har du erfarenhet av även detta? Fabriksgarantin har ju ändå gått ut... | |
|
335 svarar mycket bra på trim/mappning, just för att din är fyrhjulsdriven så skulle det passa extra bra - du får ju garanterat ner effekten i backen! =) Mvh |
|
|
med känsla: upp med lite bilder på bilen nu :D har inte sett så många 335:or´som har manuell låda men det verkar vanligt bland xi modellerna eller hur står det till egentligen?? |
|
| > BMW_jerry: visst ska jag försöka lägga upp lite bilder nånstans och länka. Ge mig några dagar bara. Har idag beställt lite "lullull" som jag tänkte få på först. Fälgar, sportavgassystem, svarta njurar och lite kolfiber. Ska också passa på att chippa den, tack för alla goda råd från alla! Nån som vet om det är svårt själv att byta ut de "diskbänksaktiga" alu interiörlisterna, mot karbon? | |
| Listerna byter du på ett par timmar, se bara till att du köper allt då det stora paketet BMW säljer inte alltid innehåller listerna till bakdörren, jag fick beställa dessa vid sidan av till min E90, vet inte hur det ser ut med E92 | |
|
Det blir troligtvis en svart 535d för min del. Bestämde mig i dag när jag fick reda på att AC-Schitzer kommer med en programvara som ger 360hk och 740nm och med prestanda motsvarande 550i men med en förbrukning på 0.62l. Leverans kan ske i v46-48. Länk Satsa på M5an Andreas. Skulle själv vilja ha en sådan om man inte behövde lägga 4-5.000 mil per år. Med känsla; hur ser din spec ut på 535an? //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
StefanL - så du har fått båda bilarna sålda.. Jag kommer nog dessvärre att hamna högre än mina kalkylerade 2000 mil per år - men ska man köra långt så skall det göras i en M5a. =) Man lever bara en gång. /Andreas. |
|
|
Håller helt med dig Andreas. (Min bästa vän dog i cancer i våras) Ta hand om dig och dina kära och gör det du tycker är roligt är mitt motto. Det finns en fin M5 Touring hos Autopartner som jag har varit lite sugen på. Det enda som saknas är navin men det skiter jag fullständigt i. Kanske du ska lägga ett bud. Denna gång vill familjen vill ha en lite större bil som bruksbil och då föll valet på nya femman efter att vi lånat en 530d under en helg. Själv kommer jag att försöka skrapa ihop till en riktig sportbil, det blir förhoppningsvis till nästa sommar. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan: Jag har haft kontakt med den säljaren ett par ggr, men tyvärr kan jag inte förlika mig med att den saknar ganska mkt i utrustning samt att jag tycker den ligger 100k fel i pris. I övrigt är det en mkt fin bil. Tror han säljer den i veckan, han hade några intressenter. /Andreas. |
|
|
Sorry för OT. /Andreas. |
|
|
>Stefan L: Frågan hamnade kanske i fel sträng men svarar dig ändå här. Har än så länge bara bokat mig en produktionsplats för en 530d Touring med M-pkt. Har ju en F10 som jag är supernöjd med, men tänkte ändå uppgradera till en 535d Touring för att testa den maskinen som jag flera gånger har varit på väg till men ännu inte blivit av. Specen "flyter" för närvarande från dag till dag: men huvudpunkterna är iaf följande: Vit M-paket antaglien Oyster läder och komb med svart Komfortstolar Comfortpaket Automat sportlådan Panoramatak Bagagerumspaket Velourmattor Automatisk avbländbar innerbackspegel Rökarpaket Ambient Light Skid- o snowboardsäck HiFi Prof DSP Anslutning Iphone Individual tonade rutor Dragkrok Bluetooth USB sen blir det antagligen även Navi professional (är nog ett måste i en bra specad 535d men snordyr) Automatisk bakluckeöppning (åker antagligen ur specen) Adaptiva ljus Extra 12 volts uttag Helljusassistent Backkamera (åker nog antagligen också ur specen, liksom headup) Byte från 18" till 19" i M paketet Men som sagt, river mina strån för att få balans mellan hjärta och hjärna. Blir en dyr bil och gillar inte att göra dåliga bilaffärer :-) |
|
|
Med känsla: Vi får hoppas att moderatorn fixar detta tids nog. Tycker specen ser ok ut liknar den jag har komponerat ihop bortsett ifrån takluckan. Sitter själv med tillbehörslistan och försöker få ihop något vettigt. Har som du ingen lust att göra en dålig bilaffär. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
> Stefan L: Intressant att fler än jag alltså har bryderier. Vad tar du för färg och skinn? Tar du också med navin? Kikade på din bilpark och blev verkligen imponerad av hur du stylat dina bilar. Den vita touringen var ju verkligen läcker. Jag antar att det var 19" BBS på den? Hur fick du den att fylla ut så bra i hjulhusen? Har ju själv beställt 313 19" Performancefälgen till min 335xi Coupé men den är ju 8" resp 9" och lär inte fylla så bra i hjulhusen, kommer säkert en bit in också vilket "stör" mig lite estetiskt. Har faktiskt aldrig behövt spacers förr men kanske är läge för det nu. Nån som vet om bilen fortfarande behåller det underbara greppet? Vill inte att den börjar spåra osv. Såg också att du bytt ut en hel del detaljer till kolfiber. Var har du köpt det? Sitter och kikar på olika alternativ nu och Schiedmann verkar ju ex.vis klart billigare än BMW åf. Kände du att du fick igen något av det du lagt ner när du sålde bilen? Bytte du även diffusern? Blir ju en helt annan bil när man tar byter ut den som är standard i M-pkt till en i kolfiber som är delvis lackad i bilens färg. Bytte du grejerna själv eller lämnade du bort? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.