|
|
|
|---|---|
|
Halloj Har hittat en bil enligt rubriken som jag är intresserad av. Men kollade i service boken som är väl fylld så var senaste brom (hydral) servicen gjorde 070420 vid 177093 km. den har gått 23000 lite drygt nu. Senaste vanlig service var 080912 och 203273 km och var olje service. Innan det var samtidigt som hydral service och var en inspektion 1. Stämmer min misstanke att det behövs göras en service snart som är den större av inspektion 2? Hyr mycket går en sådan på ca? Samma frpga med hydral service som jag också misstänker behöver göras snart eller kan det vänta tills sommaren? Uppskattar snabbt svar! //Fredrik | |
|
Hej, Insp. 2 inträffar efter 10 000 liter förbrukat bränsle. Mao vid ca 10', 20' och 30 000 mil osv. Detta beroende på körstil, körning (ex. mkt motorväg) och motorstorlek. Verkar som att det kan räcka med en vanlig oljeservice nästa gång. Mer info hittas om du använder sökfunktionen. Mvh H |
|
|
Om förra servicen var en oljeservice och den dessförinnan var en inspektion 1 så är det dags för en Inspektion 2. Byte av bromsvätska går på intervaller av 2 år så det är i så fall även dags för en sådan. ___ //Ulf |
|
|
Såg att jag missade att svara på din egentliga fråga... En Inspektion 2 kostar ca 5-6000:- beroende på var du lämnar bilen. Då ingår inte byte av bromsvätskan (kostnad ca 6-700:-). Även kylarvätskan skall bytas i mellan åt. Tror att intervallet för denna är 4 år. Om det inte har gjorts en inspektion 2 under de föregående 4-5000 milen så har man slarvat med servicen. /H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.