AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.209

Hur sköter ni betalningen vid import?

Visa användare
63
kallewallingstam
Honda CR-V
Bmw 325 turbo
Hej!
Sugen på att dra ner på onsdag och hämta hem en 325 e46 cab.
Har snackat med handlaren som ska hjälpa mig med skyltarna samt att han lovar att bilen är i bra skick. Jag har sett ca 10 bilder ut och invändigt på bilen samt fått chassinumret (fast det har jag inte kollat upp för jag har ingen aning om vart man ska vända sig).

Men nu när jag skulle ringa banken idag och fråga om att växla valuta så säger dom att jag måste höra av mig 48 timmar i förväg, och det går ju inte nu om jag åker på onsdag morgon. Jag hade annars tänkt att ta allting kontant.

Men hur ska jag göra nu för att kunna lösa detta och komma iväg på onsdag? Ser helst att det ska vara ett smidigt betalningsalternativ eftersom att vi ska sträck köra hem sen så jag och mina 2 vänner vill gärna komma iväg så snabbt som möjligt hemmåt (iaf upp till calles :D)

Tacksam för svar!

Mvh kalle
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Kontanter har jag betalat med hittills, men sen 2 eller 3 år sen går det att skaffa EU-check. Forska lite i det.

Angående banker i Sverige, jag vet inte var i från du åker men du kan höra med Forex och då kan du växla in hos flera forex. Några tusen hos varje forex.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.