AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
927

325 e36 -94 Full gas på 2an = hopp och kraftiga vibrationer bak. Vad?

ha
120
hardrox
e30 340 (v8) -89
Golf 1.6TDI -14
Tjena, fick denna symptom idag när jag brännde ur bilen lite. Är det silentblock som orsakar detta?

Länk

Är 2an och 3an silentblock på den bilden?

Vad kan det annars varA?

Mvh Hardrox
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Dunkar det i bilen när drivlinan spänns eller när den blir slak? Isåfall tror jag det är dem.
Om inte är jag 99% säker på att någon av dina bak dämpare är
total slut. Då hoppar bilen om du sväner kraftigt eller om bilen släpper.
MVH Fredrik
ha
120
hardrox
e30 340 (v8) -89
Golf 1.6TDI -14
Kanske det gör, kommer inte riktigt ihåg om jag hörde något.
Stötdämparna borde det inte vara då dom är på sin höjd 2-3 år gamla sportdämpare med fjädrar.

Finns det något enkelt test jag kan göra för att lokalisera vart problemet ligger?
ha
120
hardrox
e30 340 (v8) -89
Golf 1.6TDI -14
Drog ut en sväng nu, och som sagt kraftiga skakningar / ljud från bakvagn vid accleration på 2an. och om jag står still med 1an eller backen och släpper koppling hör man oljud från bakvagn. Bussningar?

Dom stora bussningarna som sitter i bagvagnsbryggan runt diffen kunde man se att dom var rätt slitna om man kikade in med en ficklampa. Är det dom vi snackar om nu?
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
främre bulten på diffen, är den kvar? brukar gå av när man kör hårt. bussningen får ta mkt stryk där:-)

Do you know the muffinman?
ha
120
hardrox
e30 340 (v8) -89
Golf 1.6TDI -14
Det var min hardy som var felmonterad och tagit stryk som fan. Satte dit en ny med pilarna mot medbringarna. Funkar klockrent nu. Känns som en ny bil vid acceleration
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.