|
|
|
|---|---|
|
hej! som sagt så känns det som den klipper bränslet när man drar på. det började först i 4an, men nu även i 2an o treans växel. bilen känns oxå allmänt slöare över hela registret o tvekar på höga varv. håller man fullt i ex trean så bara klipper den bränslet, precis som om man stänger av tändnigen. någon som kan ge mig tips? mvh patrik:-) Do you know the muffinman? | |
|
Det låter som bränslepumpen tappar trycket vid högre flöden. mvh stefan |
|
|
jag är me inne på det spåret:-) brukar det va så innan pumpen säger tack o hej? jobbigt då bilen verkligen inte accelererar som den ska. .:-) Do you know the muffinman? |
|
|
Ja, det brukar vara första varningen. Men det kan vara filtret som är igensatt, du kan ju prova att byta filtret först, det ska ändå bytas vid byte av pumpen. mvh stefan |
|
|
bilen va inne på insp2 för 300mil sedan o då byttes filtret, men men det kan hända saker på 300mil:-) btw jag har rengjort lmm med elektronikrengöring,men ingen skillnad:-) Do you know the muffinman? |
|
|
imorgon byter jag filter iaf,om det finns hemma nånstans:-) Do you know the muffinman? |
|
|
Då är det nog pumpen. Bränsletrycket styrs av vaccumet i insuget, lågt vaccum (som vid fullgas) = högre bränsletryck och på tomgång och motorbromsning har du högst vaccum och lägst bränsletryck. mvh stefan |
|
|
okej så det är så det funkar:-) bilen har rullat 15 tusen, och pumpen har nog inte vat bytt så varför inte?:-) finns det något sätt att kontrollera dess funktion? mvh patrik tack för infon! Do you know the muffinman? |
|
| Min gamla m3a pump gav sig vid 15000mil och den betede sig samma som din så det låter ju onekligen som att det är pumpen | |
|
Jag tankade fullt, vpower o hällde i en flaska spridarrengöring imorse, har nu kört några mil för o få runt de och nu när jag drar bilen till max har den inte klippt en ända gång men tvekar fortfarande lite ibland:) sebastiannor: vad kostade det o byta pumpen? märktes det stor skillnad efteråt? Mvh Patrik Do you know the muffinman? |
|
|
pumpen kostar inte mer än 1500 kr du har blocket.se garanti på din bmw :) |
|
| alex du ser mig köra varjedag pumpen e ny;-) sen om nån undrar så blev bilen så pigg som den ska vara, efter bytet:-P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.