|
|
|
|---|---|
|
jag undrar om M3 19" fälgar e46 passar på min 325d e90 -07:a ? någon som vet? | |
|
Du lär behöva spacers i fram men annars borde det inte va några problem. |
|
| Ok! bra! då kanske det blir m3 fälgar.. :-) | |
| Nej dom passar VERKLIGEN inte. Helt fel offset!!! | |
| Ok ! är offsetten fel så att dom breddar för mycket utåt eller inåt? | |
|
Jag har feta mattsvarta 19" Breyton till salu om du är intresserad, till e90. Mvh Marin |
|
|
-Nej tack ! inte mattsvart för mig, och breyton låter som det kommer att bli väldigt dyrt! men tack ändå för erbjudandet ! |
|
|
13' för allt med nya Goodyear (235 fram) & nya Michelin (275 bak) däck. Jag vill ha smalare och mindre hjul. :-) |
|
|
Fast helt fel offset är det väl ändå inte. Finns ju många som åker runt med 10x19" et22-25 och 275or i bak på e90 då borde inte 9,5x19" et27 med 255or vara helt fel enligt mig om nu inte bilen är väldigt låg, men jag kan ju ha fel såklart. |
|
|
ET på min E92 är 37mm runt om står det iallafall i pappren.. M3 E46 som jag ägde tidigare hade hade ET 47 fram och 26 bak. ALLTSÅ så kommer framhjulen sitta 10 mm för långt in och bak 13 mm längre ut om du sätter M3 E46 originalhjul på din E92. Beror på om bilen är sänkt annars borde det passa... |
|
Roffa1 |
På min E90xi-09 med 18" orig fälgar fram: ET 34 samt bak: ET 37 På de nya 19" originalfälgarna Style 230. så är ET fram: 37 samt bak: 39. Helt godkänt enl BMW. De nya fälgarna breddade dock ganska mkt mer utåt. |
|
Både e92 och e90 LCI har mycke högre offset än e90 pre-LCI. |
|
| kompisen åker med e46 m3 hjul på sin e90 sedan passar pefekt bak behövs lite spacer bak | |
| Vilken storlek är det på fälgarna? Jag har samma grejj på G | |
Verdi |
Så jag kan inte köpa nya fälgar från BMW som är avsedda för årsmod -09 och framåt till min -08:a? |
| Verdi: Jo det kan du. BMW har bara ändrat spårvidden på bakhjulen lite men fälgarna har fortfarande samma ET. | |
|
M-Blom M3 Evo OEM fälgarna är: 8x19 ET 47 Fram 9,5x19 ET 27 bak |
|
|
Alltid samma röriga soppa när det ska diskuteras fälgar till "fel" bmw.. någon med kunskap och fritid borde göra en guide... offset, ET, facelift, sänkning... en säger ja, några säger nej |
|
| Marcus555: Tänk om alla vore förståndiga och köpte fälgar som är anpassade till bilen... =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.