AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
933

Fjärrlås kompletering 518i e34 -93

Hej jag är en stolt ägare till en BMW 518i -93 och jag har införskaffat fjärrlås till kärran, MEN! jag har försökt i många timmar med att försöka klura ut hur centrallåset fungerar, har mätt på den nya enheten till fjärrlåset och ser att den skickar ut impulser till centralmotorerna (12v ca 1sec för att relät ska funka), so far so god, men vet inte vart kablarna tar vägen har varigt i dörrarna och under ratt samt baksäte men hittar inget speciellt, hade tänkt mig att där borde finnas en styrenhet till centrallåset också? kort sagt ett elschema eller liknade hade varigt perfekt! Det är aldrig enkelt att koppla in icke orginal till bilen, Fjärrlåset är utav "Universal modell"
Visa användare
13
rtg
525i Touring -92
Har för mig att på en av mina gamla E34 så gick jag in i en kabelstam som jag kom åt bakom högtalargallret nere vid pedalerna vänster fram! Bara att mäta dig fram på dessa kablar så ska det funka!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Mitt minne från detta är att det finns två slutande switchar i dörrlåsetm en för lås och en för lås upp. Dessa signaler kan man sedan tjuva in sig på nere under ratten, där man också kan stoppa undan larmdosan och hitta matning till den.

Kolla man i elschemat så ser man vilka ledare man ska tjuva signalen på. Elschema hittar du t.ex. på e38.org under E34 och schema heter ETM.

//Magnus

st
26
stefan350
F11 535IA-11
IROC-Z28-87
Under baksätet i GM-modulen går kablarna in och ut till c-låset.
Där sitter fyra? stora anslutningar. EN av anslutningarna är X-255 med 26 kablar.
Kabelfärg vit/röd/gul nr:7 lås. Blå/röd/gul nr:16 låsupp. Om man skickar ström
samtidigt på båda så går deadlock in.
Okej, nu har jag lite att testa med! elektronik är inte min starka sida, men det är tur att det finns hjälpsamma bmw ägare! tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.