|
|
|
|---|---|
|
Har nu suttit och kikat runt lite på Bmw med Mpaket och har ett flertal ggr funnit att de flesta säljare skriver att de har "kolfiber paneler/lister" interiört. Material kännedomen kan inte vara så särskilt bra bland foik trots allt. Listerna som jag skriver om är alltså Aluminium black cube som blir till kolfiber i folkmun. Det är i själva verket mönstrad aluminium som svart eloxerats för att få den här slutfinishen. Har man väl sett riktig kolfiber så är det lätt att se skillnaden.... /Scnitzermann | |
| kolfiber börjar ju användas mer och mer i folkmun äkta som oäkta och visst blir det fel rätt ofta.. tror att kolfiber är status för många idag och på så sätt överdriver folk.. många vet nog inte ens hur riktig kolfiber ser ut men det känns "coolt" att säga att man har kolfiber i sin bil | |
|
Tror ni på riktigt att "folk" ej har sett äkta kolfiber? och att dom tror att deras "fake" paneler är äkta? nä jag tror nog att det bara har blivit så vanligt att dessa kallas kolfiber bara för att det typ har "samma" mönster... /M |
|
|
Jag har också reagerat på hur många som tydligen byter ut alu black cube till kolfiber. ;-) Själv har jag alu silver cube, som är ljus och inte lika lätt att förväxla med kolfiber. |
|
|
Kan man säga kolfiber look då? En gång Bmw alltid Bmw! |
|
|
Jag tror att många tror att kolfiber alltid har det karakteristiska rutmönstret som ofta kopieras och screentrycks på vanlig plast osv. Inget kunde vara mera fel, kolfiber kan ha världens tråkigaste gråsvarta yta utan mönster om man så "önskar", och har funnits i krävande applikationer långt innan de käcka rutiga ytorna började användas. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.