AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.558

Svårt att hitta fälgar till E60

Efter att frun låtit diverse trottoarkanter angripa fälgarna på 545:an så känner jag att jag tvunget måste ersätta dessa med nya. Då jag nu ska åka lite mer i bilen kan jag inte stå ut med så ruttna fälgar, dessutom behöver däcken bytas.

Nu får ni hjälpa mig, tycker det är skitsvårt att hitta snygga och passande fälgar till E60. Jag vill helst ha 18" och Bmw original, eller något hyfsat "normalt". Är sjukt sugen på dubbeleker 247, men det är allvarlig brist på dessa fälgar på beg-marknaden. Är de ovanliga?
Hur hitta schyssta fälgar med eller utan däck till Bmw E60? Allt på blocket är i princip dubbeleker 135M - vanliga och tråkiga. Ge mig idéer och förslag, ös på! Tackar..
vad får det kosta?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Annars kan jag tipsa om en bra annons på blocket - stilrena 20".. ;-)

/Andreas.
Med känsla: Budgeten varierar efter vilka fälgar det handlar om. Hittar jag några som jag fastnar för så kan jag sträcka mig en bit, dock inte till Bmw:s priser på nya.

mistafrizz: Jasså du =) får väl kolla dessa.

20" tycker jag är i lite största laget, i varje fall på en E60.
Med känsla, igen: Du har väl 20" på din bil, om jag inte minns helt fel, riktigt snygga dessutom. Du vet inte om det finns något liknande till E60 (lite mindre :-P)?
Annars tror jag något liknande CSL-fälgar hade gjort sig bra, vilket utbud och alternativ finns det på dessa?

Något som vet något om dubbeleker 247, ovanliga? Var ska jag leta?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
kolla på Länk

18" Individualfälgar till E60, vilka är de normala däckdimensionerna på dessa? 235-45 runt om, ser det bra ut?

Någon med bild på en E60, pre-facelift, med individualfälgar?
245/40-18 är det du ska ha på en E60.
Individualfälgarna har suttit på en 7-serie (E38) men är ursprungligen original till E60. Det sitter 235/45-18" på. Funkar de dimensionerna på E60? Måste det vara 245-40???
Måste bestämma mig nu, så snabbt svar vore fint!
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Kolla i instruktionsboken. Där står dimensionerna som är ok för E60.
Tror att detta ska fungera, men är tyvärr inte 100% säker.
Ok, har inte bilen här och således inte instruktionsboken heller... Någon som vet säkert om det funkar bra?
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Ring pitstop i kista! fick samtal idag om fälgar priset var väldigt lågt Men semesterkassan tog även på sparkassan :(
som du kanske vet brukar man i.o.f.s bara lämna fälgarna för slipning o omlackering så man får tillbaks de i nyskick.. är man en fattiglapp gör man det själv.

har svårt o välja originalfälg så kan jag tipsa om denna sida, här finns varenda originalfälg BMW tillverkat. Länk

skadar ju inte o kika runt lite på blocket. där går ju sprillans nya "äkta" M fälgar ofta för halva priset.
WGN: kika här Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.