AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.187

328 -92 Klonkande ljud bak

de
28
deliux
Bmw E36 320i Coupe -93
Sett att det finns massor med trådar om klonkande ljud bak, men hittar inget som riktigt stämmer överens för mig.

Mitt ljud uppstår när jag rullar och kopplar ur. Blir ett klonkande/skrapande ljud baktill under bilen, låter som det följer med drivningen.

Uppstod 20mil efter att Bmw i Nürnberg hade bytt hjullager/nav/drivaxel höger bak på bilen. Har lagt i växel och hissat upp bilen bak och lyssnat, Låter som det kommer från antigen klumpen eller drivaxeln höger bak.

Kan det vara något i diffen som gör att det klonkar baktill eller kan drivaxeln jag fick varit defekt på något vis, den är splitter ny? Har bytt hardyskivan oxå för att jag trodde det var fel först..

Vad kan det vara? Om det skulle visa sig att det beror på Bmw i Tyskland, måste man åka dit så de kollar på det eller fixar bmw i Sverige det då?

Mvh
de
28
deliux
Bmw E36 320i Coupe -93
Kan tillägga att jag kör c:a 100mil med missljudet utan att det ökat eller liknande?
de
28
deliux
Bmw E36 320i Coupe -93
efter c:a 2 månaders felsökning visade de sig att inre drivknut var defekt på axeln de monterade i Tyskland
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.