|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en BMW 850 -92á och undrar vilket försäkringsbolag som är bra att ha och göra med och som har en hyffsat låg premie? Jag kommer att teckna en helförsäkring. Jag kommer inte köra några längre sträckor per år med bilen...kanske 500 mil och ej på vintern. Jag har nästan alltid använt mig av IF tidigare, de har oftast visat sig vara billigast i slutändan....Självklart så kommer jag kolla detta imorgon med dem, men det skulle vara intressant att få veta vad ni alla andra betalar i premie för era BMW 850 :) //H | |
|
Hej och grattis till ett bilval som anstår en gentleman:) Vesta tar ca 11.000kr helår/helförsäkring, högsta bonusklass, låst garage, ingen förare under 25 år, förort till storstad, flera försäkringar hos dom, max 500mil och högsta självrisk på vagnskada. Går bara att teckna om man är Nordeakund. Originalförsakringar(If) är bra, har även god erfarenhet från länsförsäkringar. Har hört premier på mellan 7.000-20.000kr annars:) Mvh Asken |
|
|
Hör med www.bmworiginalforsakring.se tror dom ligger bra till i pris 6000 /Per |
|
|
Är också 850 ägare sedan ett par veckor med Länsförsäkringar som bolag. Betalar 5 002 kr helår, helförsäkring med förhöjd självrisk på vagnskada, max 1000 mil/år. Då min son oftast kör bilen så är det ingen åldersbegränsning på föraren. Är helkund med flertalet försäkringar i bolaget. Bor i Norrlands huvudstad, Umeå. Får passa på att tacka för ett fantastiskt forum med mycket värdefull information, som till slut bidrog till mitt 850 inköp. /Mats |
|
|
Tack för alla tips allesammans :) Nu har jag några samtal att ringa märker jag... Återkommer med hur det går :) //Henrik |
|
|
Så här vart det :) FÖRSÄKRINGEN ÄR TECKNAD Tecknad 2010-08-02 Försäkringen börjar gälla från och med 2010-08-02 Fordon BMW 850 Ia Registreringsnummer XXXXXX Årsmodell 92 Försäkringstagare Valt försäkringsskydd Omfattning - Självrisk på vagnskada 6000 (Jag valde högsta självrisken) - Delkasko 444 - Vagnskada 135 - Ingen självrisk vid kollision med djur 0 Villaboenderabatt -20 Summa 739 / månad (eller ca 200 kr billigare om man betalar årsvis) Varav premieskatt 44 Premiegrundande uppgifter Körsträckeklass 0-1000 mil/år Bonusklass 9 BMW Originalförsäkring 106 80 STOCKHOLM Telefon 08-541 706 90 Fax 08-541 705 76 _________________________________________________________________________ Så här såg IF´s förslag ut: Gäller för: XXXXXX, BMW 850 IA 1992 Försäkringstagare: Omfattning: Helförsäkring Självrisk trafik: (ungdom 1 000 kr) Självrisk vagn: 3 000 kr Årlig körsträcka: 0 - 10000 km Prissänkande tillägg: Har villaförsäkring hos If Ingen under 25 år kommer att köra bilen Pris per år: 10 177 kr If Plus-rabatt ingår med: 1 320 kr Betalningssätt: Månadsbetalning Att betala per månad: 874 kr Offertens status: Obesvarad Offerten är giltig t.o.m: 2010-09-02 Försäkringen ska gälla fr.o.m.: _________________________________________________________________________ Och det här priset fick jag av Länsförsäkringar: 12 395 / med 3000 i självrisk 11 582 / med 5000 i självrisk Baserat på 0-1000 mil / år //Henrik :) |
|
|
PS Gå med i BMWCS så får du ytterligare 10% rabatt /Per |
|
|
Okej, tack! Får man det trots att man redan har tecknat försäkringen? //Henrik |
|
|
Hör efter eller gå med (400:-) och ring och tala om att du är medlem. Du får en hel del andra rabatter kolla på BMWCS.com /Per |
|
|
Nu har jag lyssnat med försäkringsbolaget, så fort jag skickat in mitt nya medlemsnummer från BMW Club Schweden så erhåller jag rabatten... Tack för hjälpen Per och alla övriga :) //Henrik |
|
|
MDBS Hoppas du kommer ner till Knutstorp den 14-15/8 och visar upp din 8. /Per |
|
|
Det skulle ha varit riktigt trevligt att få åka ner...men jag tror tyvärr inte jag kommer få tid till det den här gången..... Men det går väl fler tåg?!..eller? :) /Henrik |
|
|
mdbs: blir ett knutan nästa år igen:) Kan rekommendera 2 trevliga aktiviteter om du inte har möjlighet att komma på knutan. BMW CS Stockholmssektionens måndagsträffarn på Brostugan och Vättern Runt den 21:a Länk Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
| Vad säger ni alla ... jag hade nog tänkt mig en halvförsäkring på min bil? Om någon skrapar i en skärm el annan karossdel på Coop parkeringen så kan man ju lacka om den delen , utan kvitto, för typ 1500 kr. Om man har helförsäkring så är ju självrisken 6000 kr annars för detta jobb. Vidare så bedömer jag risken för att man "kör av vägen" som mycket låg.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.