|
|
|
|---|---|
|
vad är rätt pris? 6000 mil m-sport+comfortpaket. Pedantskött silvermet. mörk inredn. | |
| 249' känns rimligt enligt mig. | |
|
249' är för mycket, 320 bensin är inte den hetaste 3-serien direkt. Finns en nästan identisk bil på blocket för 229' och då har den bara gått 4500 mil och dessutom utrustad med xenon. Därför tror jag på ett värde kring 200' +-10' --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Det låter lite med tanke på att jag sålde min 120i -08 för 210' för någon vecka sedan. | |
|
Det är möjligt att det går att få ut mer än vad jag värderade den till. Då måste man hitta rätt köpare som bara måste ha just den bilen vilket kan ta tid. Min värdering gjorde jag utifrån liknande objekt på Blocket och värderingen på bilpriser.se, vilken gav 204-215' vid privat köp. En helt ny 2011 320i M-sport kostar 355' innan rabatter och det gör också att jag tycker 249' är i överkant. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Gissar på 210-220 men då skall den ha xenonljus. 320i är långt ifrån lika populär som 320d eller 325i. | |
|
Har hört att den nya 320 är riktigt efterfrågad pga den låga bränsleförbrukningen(0.63 blandad körning). Ser den som ett vasst alterantiv till dieseln. Skatten är även låga 1040:-/år. Hur mycket höjer M-paketet? Har dålig koll på E91, då jag tidigare varit e46 entusiast.. 229´ för den som gått 4600mil och har xenonljs borde väl vara ok? |
|
|
Till E91 325 och 320d ligger bilar med M-paketet ca 20-30kkr upp. Troligtvis är det liknande differens vad gäller 320i men jag har inte superkoll på just den modellen. Kollar man Blocket så ligger många 320i kvar länge innan de säljs. 320d och 325 försvinner vanligtvis omgående om de är vettigt utrustade. Jag har kört/åkt i den uppdaterade 320i och det är inget fel på den alls, kruxet är att 320d eller 325 är en mycket trevligare bil på alla plan och därmed ett betydligt vettigare alternativ till bensinfyran :-) |
|
| har dåliga erfarenheter från motorn i 325, då jag hade en 525 m-sport -06 ett tag. Tyckte den var på tok för högvarvig. Låg man i 100 på 6:an, så fick man gå ner på 3:an för att få riktig fart på kärran. Sålde den efter bara 3 mån. Finns ju inte alls många 320iT med M-paket, så jag tänkte att efterfrågan kunde bli högra pga detta. Får se hur jag gör. Kanske går att få ner den till 220´och då borde det va ett klipp | |
|
Affär i morgon på denna i stället :-) Länk Fick ner den till 215´så det är nog ett ok. köp eller?? |
|
|
Verkar helt ok köp, ungefär i linje med min första värdering:) Rätt utrustning och färg som attraherar många spekulanter. Hoppas du blir nöjd med motorvalet också. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Motorn är väl ingen raket, men jag har en stuga 20 mil hemifrån, så det är förbrukningen jag gillar :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.