|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag tycker man ofta läser om att SMG-lådan krånglar, givetvis hör man ju alltid om de som strular och inte om de som fungerar men jag tycker jag ser det här mer och mer. Jag har bara haft manuella bilar men hittar ingen fin manuell M3 utan får nog ge mig och acceptera SMG. Vad är det som gör att lådan krånglar för så många? Är det hårt slitage eller helt enkelt dålig konstruktion? Är det alltför många som kör launch controlls? Flik gärna in med era tankar och funderingar. Mvh Filip :) | |
|
När jag skulle byta in min sv-sålda M3 -03 i våras så sa de hos två bmw-handlare, "tur den inte har sMg-lådan för då hade vi inte velat ha den". Enligt dem så frestas lådan helt enkelt av de snabba växlingarna och slits såklart mer... jag har faktiskt oxå köpt en M3 -04 en gång med sMg just av samma anledning som dig....:-) tröttnade helt enkelt på att det inte fanns några manuella 04-05 o få tag i..:-) Men jag kom aldrig överens med lådan... Mvh Peter |
|
|
Tack för svaret Peter, din förra silvriga såg riktigt fin ut. Jag var spekulant på den innan du köpte den men tyckte priset var lite högt. Mvh Filip |
|
| Ska du köpa en m3a igen? | |
| Ja :) | |
|
Phoenix: Ja det var på tok för högt men jag bytte in min Audi S4 o gjorde ändå en hyfsad affär...Det positiva med den bilen var ju att motorn o diffen var ubytt ganska nyligen.. Den var faktiskt nästan helt klonkfri...nice:-) Mvh Peter |
|
| Peter: Lite offtopic, men hur är det att köra M3 jämfört med 335? En M är alltid en M men är 335an lika "sportig" så att säga, när det gäller motorljud, väghållning o.s.v.. | |
|
Har läst på en hel del om detta. På min bil var det en fjäder på sidan av lådan som spökade. Kostar 23kr på bmw. Tar ett par timmar att byta. finns mycket info på nätet om lösningar på problem, det var där jag hittade tipset om fjädern bla. Sen är det klart det finns pumpar som lägger av etc. Det är ju mer saker än på en manuellt växlad bil så klart det är mer som kan gå sönder. Om jag skulle valt en manuell ist för smg om jag skulle köpt m3 igen? Tror jag hade tagit smg. En tanke som aldrig hade slagit mig innan. Man är fördomsfull:) |
|
|
Nja, M3:an är ju mer sportig, den låter mer liksom, väghållningsmässigt är det svårt o jämföra då 335:an är såpass mycket nyare o då känns det ju ofta mer tight:-) Sen är ju 335:an betydligt mer komfortabel, mycket trevligare o köra, o accet är grymt! Bara man nuddar gasen så laddar stressfläktarna på! Och sen har ju nya 3 serien en massa roliga finesser:-) Mvh Peter |
|
| Ja vi får se vad det blir, z4m coupé lockar med men det finns ju inga till salu :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.