AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.834

Servo och startproblem... HJÄLP!

To
18
Tob1as89
Bmw e91 325d -09
Hej igår slutade servon att funka och idag när vi skulle felsöka vad felet var så starta bilen konstaterade att servopumpen var trasig. sen efter en halvtimme när vi gick ut till garaget och skulle testa en annan sak så starta inte bilen. när man vrider på nyckeln så hör man att bensin pumpen startar och motorlampan tänder sig i instrumentpanelen men den startar inte.. vad kan det vara för fel?

MVH Tobbe

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Låter det klick när du vrider på tändningen? Då är det batteriet som är slut.
Pröva till en början med att koppla loss batteriet 10 minuters tid, så datan nollas och pröva igen.
Verkar som något skett eftersom det började med servon osv sedan.
To
18
Tob1as89
Bmw e91 325d -09
okay, jag montera in en bas i bilen i fredags och sen efter någon timme så dog servon och idag startar inte bilen..

Visa användare
586
wdac
325i -05
kolla batteriet å ladda de över natten, skadar aldrig.
To
18
Tob1as89
Bmw e91 325d -09
Var och köpte mig ett nytt batteri förut men det funkar fortfarande inte..

To
18
Tob1as89
Bmw e91 325d -09
men när man drar nykeln till startläget så klickar det..

Klickar bara till och inget mer?
Finns det någon tendens till att dra runt motorn?

För jag tycker om du har nytt batteri och det är ordentlig kontakt, så skall det ske något.
För det låter knasigt om du är inne en halvtimmes tid och startmotorn skall gå sönder när bilen står still och inte används.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
To
18
Tob1as89
Bmw e91 325d -09
Alla lampor och allt tänds på första hacket sen på andra så lyser motorlampan, oljelampan och batterilampan och sen när jag drar 3 starthacket så hör man ett klick o sen inget mer... har automatisk låda och så var det en gång när jag hade glömt att lägga i parkeringen..

Det tycker jag också men om servopumpen har skurit så kanske det inte orkar driva runt resten?

Ingen aning tyvärr. Vissa saker är svårt att hjälpa med när man inte har bilen framför sig.

Du skrev något om vart med om det innan via din växellåda. Kan det vara där det spökar med någon kontakt eller givare? Att den inte fattar att du lagt den i parkeringsläget?
Vet inte som sagt, men funderade lite på det.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
To
18
Tob1as89
Bmw e91 325d -09
hade inne bilen på verkstad och dom hittade felet varför bilen inte startar. det var ett kabelbrott mellan automatväxellådan och startmotorn. kostade mig 3200kr. nu är det bara kvar att byta servopumpen och ny servo olja. Servopumpen kostar ca 4400kr.

Okej. Då vara man inte helt ute och turnerade ang din låda.

Alltid tråkigt med kostanderna, men liten tröst alla fall när man finner felen.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
To
18
Tob1as89
Bmw e91 325d -09
okay, det svider hårt i plånboken men det är det värt i slutändan :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.