|
|
|
|---|---|
|
Ska montera in slavcylindern men pinnen glider inte in. Har satt på hjullagerfett på toppen, hjälper ej. Ska pinnen glida in i växellådan eller ska den tryckas in i slavcylindern när man skruvar in den på lådan? Ett jävla problem med den där jävla slavcylinderbyte, ett rent helvette!!! HELP!!!!! Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! | |
Roffa1 |
Pinnen ska tryckas in i slavcylindern annars få du inte dit den, sedan trycks den ut igen av hydraultrycket. Glöm ej att lufta kopplingen. |
|
Men den hoppar ut tillbaka igen fr slavcylindern Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Tror jag förstår ditt problem. När jag monterade tillbaka motor+växellåda i min 323i E30 så vill jag minnas att jag positionerade slavcylindern och sedan tryckte hela slavcylindern så pinnen började glida in och tryckte in den såpass långt in så jag kunde få på de två muttrarna. Går säkert att göra på enklare sätt, för det var lite jobbigt att hålla emot slavcylindern samtidigt som man pillrade dit muttrarna. |
|
Jag gjorde exakt likadant, pinnen trycktes in i slavcylindern av växellådan och jag fick hålla emot väldigt mkt för att få på muttrar. Sen där inne verkar ju den inte glida när man pumpar på kopplingen,,,när man skulle lufta så hände inte ett skit. Det e fortf luft i systemet. Sen e det ett litet glapp mellan växellådan och slavcylindern, det e flera här på forumet som har haft det just på E30. Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
Roffa1 |
Använd oljekanna bakvägen fylld med ny bromsolja. |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jepp, förslaget från Roffa1 är nog något du bör prova om du har problem med att lufta kopplingen. Finns en video om detta på YT också. Länk Har inte provat ovanstående metod själv, då jag haft tur skulle jag vilja säga och fått ut den mesta luften genom att först få ut så mycket luft som möjligt ur luftningsnippeln och därefter "självluftade" systemet sig efter några minuters användning av kopplingen. |
|
Tack för tipset. Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.