|
|
|
|---|---|
| Varför får jag jämt och ständigt olja runt mitt oljelock på 530in. Sökte en del på forumet nu med hittade inget. Kanske det kan vara så att det helt enkelt inte håller tätt. | |
|
För mycket olja i? Lägg oljenivån mellan min och max inte på max .... rätt olja i ? |
|
|
Hej, funderar på vevhusventilationen... Vet dock inte hur denna fungerar på dieslarna. Har man högt tryck i vevhuset så trycks oljan ut. Detta kan bero på olika faktorer. Ex dåliga kolvringar eller stopp i ventilationen. Hur långt har bilen rullat? /H |
|
| Inte för mkt olja i iallafall. Tänkte oxå vevhusventen, men den funkar säkert inte så på dieslar. Kanske bara är locket som är dåligt egentligen. | |
|
Hej! Undertrycket i motorn kontrolleras av menbran/ventil men är oljeseparationsfiltret igensatt (=täppt, inte helt ovanligt) fungerar det ju inte som tänkt. Det är pos 11 - 15 på bilden Länk , bytte på våran för några år sen - kostade några hundralappar för delarna. Minns jag rätt har man uppdaterat från separationsfilter till cyklonrenare (320d-motorerna (E46) har haft problem med just detta, kanske delvis pga långa oljebytesintervaller "longlife"). Ingen problem med blårök från avgasröret när man startar och den fått stå en stund efter en "hårdkörning"? Mvh/Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.