AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
954

öka lyxen i en 520-89

Visa användare
6
svinto23
520i-89
SAAB 9-5 AERO -05
Ja som rubriken lyder,, vad kan man göra för att öka "lyxen" i min 520i från 1989,
då denna inte har något av lullull, det finns inte än AC i den,,
det jag har tittat på är om man kan eftermonterar en färddator, visst allt kan man ju montera dock har jag ingen större lust att byta ut hälfte av alla kabelhärvor o koppla på en dator för att få det att funka...

men jag är tacksam för info om vad man kan hitta på att "lyxa" till bilen,,,

biMMer newbi
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Det allra enklaste är väl och sälja den och köpa en annan...
Visa användare
6
svinto23
520i-89
SAAB 9-5 AERO -05
ja det var ett väntat forumssvar dock så är ju halva nöjet med en bil är ju att förfina små pilla lite tycker jag iaf...

men frågan jag hade var ju om det finns en möjlighet att stoppa in lite lullull å inte att köpa en annan bil... men tack ändå för svaret!!

biMMer newbi
Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Tjena!

Jag bytte till "stora färddatorn" eller OBC på min 520iat -95:a e34. Du måste ha en kabelhärva som omfattar 20 st kablar i kontaktstycket till din nuvarande "lilla" färddator (jag utgår från att du inte har analoga klockan, då blir det svårt). Sedan måste färddatorn du skall byta till ha en sk "codierstecke" dvs avkodningschip, eftersom 520 har ett enklare elsystem utan checkkontroll som i 525 och uppåt. Lite fysisk bearbetning i ramen krävs eftersom stora färddatorn är djupare än den lilla. Köpte min OBC på internet och det var inte alls svårt att installera den med lyckat resultat.

Sen finns det ju mer godis som lyxar till det ex; elhissar, finns ett mektips på denna sida.
Eller köp en komplett uppsättning med skinnstolar och montera i bilen.

Magnus

Visa användare
6
svinto23
520i-89
SAAB 9-5 AERO -05
tackar för svaret Galaxy, tyvärr för mig då så har jag den analoga klockan å då är det tok mycket att byta kan jag gissa så jag får väl glömma den då.. men hur är det med farthållaren?
sedan ang GM å RM boxarna är det så att så fort man utökar utrustningen på bilen så måste man även byta ut RM boxen? mäste man även byta ut GM boxen oxå??

biMMer newbi
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Glöm inte de enkla medlen som en ordentlig dammsugning, skumtvätt/skinnbehandling samt vinylglans för inredningen. Tvätta alla rutor på insidan och se till att velourmattor finns i bilen. Jag tycker att den analoga klockan kan vara väl så trevlig som en färddator (sett till nyttan med färddatorn).
Jag skulle även se till att styrväxeln och växelspakslänkaget är tight och fint.

Riwa
Visa användare
6
svinto23
520i-89
SAAB 9-5 AERO -05
ja visst ska allt vara helt å rent det är ju en självklarhet

styrväxlen är nybytt!! växelspaken är hyggligt tight.. dock skulle en ny läderdamask i blått sitta fint då den som finns är sliten..

biMMer newbi
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Elhissar:
Länk

Kanske fin inredning.
Länk

Fälgar:
Länk

Eller varför inte skaffa vita handskar =).

Riwa
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Mycke godis på denna oxo:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.