|
|
|
|---|---|
|
Min BMW 523 -97 har gått ca 25.000 mil. Ibland vid start så hugger kopplingen. Kan det vara så att lamellerna är utslitna eller läcker det ut olja på lamellerna och därmed orsakar ovan nämnda problem? Är det någon som har bytt koppling själv? Svårighetsgrad? | |
|
Är det bara vid start eller som oftast när du använder kopplingen? Det finns en så kallad CDV ventil som på bla. E39 genererar en diffus känsla i kopplingen. Man upplever det som att man aldrig kört bil förr, den går att demontera smärtfritt och då har du en perfekt känsla i kopplingen. Sen kan det såklart vara andra orsaker oxå. Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk NS 8.29 |
|
| Har samma problem på min 316 från 95. Min mekaniker sa att det ofta läcker ner olja på lamellerna, var nån packning som brukade läcka i den regionen. Om man gasar upp bilen o slirar lite med kopplingen eller när man kört en bit så brukar ryckningarna försvinna på min och det tyder tydligen på att det är olja på lamellerna. | |
|
Fenomenet uppstår endast vid start då jag släpper upp kopplingen, upplever att det är värre när man har kört ett tag. Hur länge håller lamellerna vid normal körning? Jag misstänker att det kan vara olja som läcker ut på lamellerna men eftersom den har gått så pass långt vet man ju inte om lamellerna börjar att ta slut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.