|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk såg just att begärt pris är 135 inte 130. |
|
|
Synd att den är grön :( Jag reviderar mitt bud till 120' eftersom det verkar vara en entusiastbil med låga mil. Den kommer inte att minska i värde....tvrät om. Mvh Marin |
|
|
Det är sant, fast det är som du säger att grön kan vara svårsålt (alla ska ju ha svart el silver. Personligen gillar jag bostongrön (eller vad den heter). |
|
|
Jag har för mig att jag såg samma bil i en några månader gammal fyndbörsen för typ 108k. Reagerade på det låga miltalet och att den var grön vilket inte är så vanligt. |
|
|
Det går inte att säga att en äldre generation ska fortsätta vara billigare än en senare för i så fall skulle inte en E28 M5 vara dyrare än en E34 M5 och för även många E39 M5 somär fallet idag. Så argumentet för si och så mycket mer får man en E46 faller. Gällande färger får man komma ihåg vad som var populärt vid tidpunkten att kräva en svart 70-talsbil kan vara svårt eftersom nästan ingen valde svart då och på 90-talet var mörkgrönmetallic mycket populärt medan vitt var helt ute exempelvis var mindre än 1% av 1995års BMW M5 vita och då var 2 av dem 6 byggda ringtaxi, vem nervärderar en orange 70-talsbil idag? Nästa steg är vad en E36 M3 värderas till utomlands något förvånad kunde jag läsa att en 3,0 Coupé i fint skick värderas till €15 500 av tidningen Youngtimer som ges ut av samma förlag som Auto Motor und Sport. Stephan |
|
|
E28 M5 är väl dyrare än E34 för att den är betydligt ovanligare. E36 M3 och E46 M3 är som jag uppfattat det fortfarande ganska vanliga båda två och då borde en nyare bil vara mer värd. |
|
|
å andra sidan är det betydligt svårare att hitta ett fräscht ex av en gammal modell än av den nyare. 15 000 är väl inte så mycket att kivas om, om man ändå har 120' att ge bort så länge allt ser fräscht ut. Vill man ha ett fint ex av en specifik bil får man vara beredd att punga upp ibland. Vill man inte betala vad som krävs kanske man borde ge upp och leta efter någon annan. |
|
| Kanske ska bjuda 110 då och köra ett M-test. | |
|
eller köp Länk då har du sparat 5000 |
|
|
o_wimhed Jag kikade på den igår, den va fin men inte i mint cond. Dessutom har den gått mer och jag tycker inte det är snyggt med trä i M3. |
|
|
det är väl därför den andra kostar lite mer.. ta en titt i verkligheten innan du börjar nedvärdera den. Vem vet, den kanske inte heller är så fin som utlovat |
|
|
o_wimhed Tyvärr är ju det rätt vanligt i vårat välfärdsamhälle, säljarna skriver mint cond och när man kommer dit är det halvtaskigt bruksskick med vaxrester runt listerna:( |
|
|
Mint condition (= nära fabriksnytt) kostar pengar....så är det bara. Om den gröna nu är i mint kondition är den värd 130' alla dagar i veckan |
|
| Nära fabriksny är nog ingen bil som rullat 8500mil. | |
|
För en m3 i bruksskick stämmer väl ändå bilpriser.se? Förstår inte varför måna tar det som ett skambud, säsongen är ju dessutom rätt sval just nu. |
|
| många ska det stå:) | |
|
Länk Visste väl att jag kände igen den. Okej att de börjat stiga i värde, men 25k sen Bilsport nr 12 från juni? ;) |
|
|
det är mer en riktlinje än något annat. Att gå exakt efter vad de skriver är nog få som gör. Ska du pruta har du nog större möjligheter på en e46. Måhända är jag gammaldags men jag tycker inte att man prutar på något annat ställe än i verkligheten öga mot öga. |
|
| Okej noterade nu att det var andra fälgar i den gamla annonsen men färgen på bilen och inredningen samt miltal stämmer ju. | |
|
Turbovin tack ska du ha:) Säljaren påstår att han köpt den för 130k, tror inte någon bil är så fin att man betalar 20k över annonspriset:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.