|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag att täckplattan under motorn var fuktig och då det har varit torrt ute ett tag så anade man oråd... Skruvade bort plattan och ser att den (i mitt fall röda) tjocka slangen som går till/från kylaren på passagerarsidan har ganska mycket oljestänk på sig. Kan inte se varifrån det läcker men om jag kollar ovanifrån så ser det misstänkt ut vid slangen som går ner från ventilationsledningen, nr 11 här: Länk Här ett par egna bilder: Länk Länk Slangen sitter lite halvlöst utan slangklämma, dock så är ledningen av plast så det är väl anledningen. Tror iofs inte att det är olja som kommer den vägen men det verkar vara läck någonstans i närheten iaf. Sitter det några packningar eller annat som kan läcka mellan dessa punkter? Har tyvärr ingen praktisk erfarenhet av att mecka men har en verkstad att tillgå senare. Skulle dock vara bra med lite förhandsinfo från någon bättre vetande :) | |
|
Hej. Hade samma problem på min. Bytte den slangen utan slangklämma och det slutade komma oljeliknande gegg. Prova det mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.