|
|
|
|---|---|
|
Har nyss varit och hämtat en ny kärra, 2007 320d e91, riktigt välutrustad,men hur vet jag vad jag har för stereo i den? Har Nav Professional, med stora skärmen och dubbel cd/dvd läsarn, men det står juingenstans ex om stereon e prof, el buisn? Har inte menyerna med eq tror jag ialf. Ingen usb, bara aux, går delarna att köpa på bmw ochmontera sj så man får usb? Är själva stereon förbered för det? Har även nåt typ av uttag med kontakt för tele el nåt sånt i mittfacket under armstödet, är det bara nåt förberet då el? många frågor i tillbehörsdjungeln vart det.:) www.seastreamsgarage.com | |
|
Om du har navigation har du inget av professional eller business. Du har ju navi prof istället. Men det där är ju bara styrenheten för ljudet. Kvaliteten avgörs av högtalarpaketet, det finns tre olika, hifi, hifi prof. och individual. Står det inget om det har du standard högtalare. Det andra har jag inte så bra koll på. __________ Mvh Grelle |
|
| Det första och enklaste du kan göra är att kontrollera om det finns diskanter vid ytterbackspegels fästena i båda framdörrarna. Finns det inga diskanter där har du standard högtalare. | |
| Har du slutsteg under golvet i bagaget har du logic7 eller individual | |
|
okej, har nog standard , högtalare vid speglarna saknas, men går det att handla nL grejer på bmw så man kan få usb till den stereo/nav jag har? www.seastreamsgarage.com |
|
|
HiFi-paketet går att eftermontera. Däremot ska det vara svårare att eftermontera USB-uttaget och hifi logic7. |
|
|
Jag har Logic 7 system utan någon USB anslutning. Inte för att jag saknar den, har en jäkla massa Mp3 skivor samt eftermonterad iPod anslutning. Men ingen iPod än så länge :) |
|
|
Om man vill spela Spotify via sin iphone eller htc. Underlättar USB någonting då? Kör man via aux visar ju bilen ingen information om låten och det går inte att styra via bilen, men går det med usb-anslutning? Någon som vet? __________ Mvh Grelle |
|
| Tjenare tänka flika in och kolla va kostar det att eftermontera Hifi paket i en e90? | |
| Delarna till Alpine hifi-paketet kostar runt 4000kr sen tillkommer montering om det inte utförs själv. | |
|
Har kollat m bmw, de slog på chassinret och konstaterade att jag inte kunde ansluta usb gränssnitt, men ipod gränssnitt? Vilket är att föredra? Ipod ansl. gick på runt 2600+programering www.seastreamsgarage.com |
|
|
Ur ett rent användarperspektiv är USB att föredra då möjligheten att ansluta annat än en Ipod finns. En Ipod med stort lagringsutrymme kostar mer i inköp än ett USB-minne. Men har du en Ipod eller kan tänka dig att köpa en, är Ipodanslutning inte helt fel att ha. Jag vet inte hur du är, men själv så åker Ipoden endast ur bilen när den ska uppdateras med fler låtar. Annars ligger den dold i bilen där den är konstant inkopplad och med Ipodanslutningen kan du styra låtval via radion eller knapparna på ratten samtidigt som du ser titlar på radions display. Vill man använda den utanför bilen är det inte så svårt att koppla ur dockningskontakten och plocka ut Ipoden ur handskfacket, där dockningkontakten placeras. |
|
|
Okej, men skiljer det menymässigt när man bläddrar mellan låtar etc mellan ipod el usb? Får man upp album och sen kan man klicka in på resp för att se låtarna el kommer alla låtar på en rad? Har haft en alpine 9886 m usb i förra 120n, det funka kanon, skulle vilja ha nåt liknande , usbn ligger ju kvar och tas endast ur vid inläggn av musik, så d lär bli lika m en ipod www.seastreamsgarage.com |
|
|
Här en Länk som behandlar Ipod/USB. Eftersom USB anslutningen tydligen inte går att installera i din bil har du väl inget annat alternativ än att satsa på Ipod anslutningen. Det finns garanterat youtube-klipp som demonstrerar hur Ipod och USB anslutningen fungerar. Testa att göra en sökning där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.