|
|
|
|---|---|
|
Fick ju M5:an stulen tidigare men den hittades rätt omgående utan större skador i mina ögon(bortkörd frontspolier,buckla motorhuv,framdkärmar + båda framdörrar o skadade blinkerspakar o så).Lämna den till Lennart Sääf i Karlstad,initialt sa han att notan skulle hamna på typ 40000,men nu säger han att de kommer landa på 80000.Bilen e självklart helfösäkrad men ja undrar hur fan i helvete reparationen kan gå på så mycket,risken e ju att försäkringsbolaget vill lösa in den o de vill inte jag.Bilen var i toppskick innan stölden o den ska banne mig återställas till samma skick!Någon som kan ge tips om HUR man skall agera mot fösäkringsbolaget??Tack på förhand... | |
|
Det enda du kan göra är att stå på dig om dem nu skulle vilja lösa in den. ** be as free as you want ** |
|
|
Dawwe>>>>>>>>Är du karlsta´bo? Har man sett din pärla tro? På rakan? Färg? Vore kul att se den. Tobbe |
|
|
Tror inte du sett den...Den e Misanoröd + klarlack med 19"fälgar...Ser inte ut som en M5 o de e en fördel enligt mig.... |
|
|
satt dina 19 tummare kvar när dem hitta bilen?? |
|
Esa |
Om de 40000kr:na var ett kostnadsförslag ska du definitivt stå på dig. Jag har för mig att man inte får diffa mer än 10% från ett kostnadsförslag. Som slutkonsument har man rätt att kräva ett fast kostnadsförslag. Kan inte företaget ge ett sådant ska man gå till någon annan. Styling/tuning med omsorg 1.25.62 på Gelleråsen /Esa |
tqs |
Verkstaden får nog ändra priset hur mycket dom vill, så länge du får reda på prisjusteringarna och godkänner dessa innan arbetet utförs? |
|
Dawwe, det är ju fortfarande din bil vare sig vad försäkringsbolaget än säger. Ibland kan de på bolaget vara riktigt giriga för egen vinning så stå på dig! Man brukar kunna förhandla sig till att få behålla bilen och få pengar och därmed kunna lämna bilen själv till valfri verkstad. De är ju bara människor som sitter på försäkringsbolagen. MM |
|
|
har suttit i exact samma sits...slutade med att dom löste in bilen istället för att lägga en hel lack och sätta dit 4 fälgar och nya skivor. Senare såg jag den (M5) på den lokala skroten..och för 2 månader sedan åkte den i pressen. Vad du än gör..gå inte på deras skammbud när dom ska lösa in den...DU ska inte göra en "dålig affär" bara för den bli stulen. Jag fick tillslut vad jag gett för min..då var jag nöjd. Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
Jag känner en kille som har en Opel Calibra 4x4 turbo som blev totalt sönderslagen av ngra legister och han lämnade in den och de gjorde vé den för strax över hundra tusen. Så visst fasen ska du få den vé gjord. |
|
|
Men hur kul kan det vara att få tillbaka en bil som varit stulen och troligvis plågad på vägen. Kanske kul att få den lackad och sånt va.,......men ne....Försöka få pengar är nog bättre....vem vet, man kan tjäna en hacka på det |
|
| Redbullen, det är nog inte så kul att se sin gamla älskade pärla bli skrotad heller! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.