|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag såld min E90 och vill ha en kombi men vad? Är E91 stor nog? Ni som har E91 hur upplever ni kapaciteten i bilen, utrymme, barnvagn etc? Är lite inne på Chrysler 300c touring, nån som har erfarenhet av dem? | |
Roffa1 |
Får man vara fräck och fråga vad du fick ut för 325:an? Såldes den på Blocket. |
| Vill inte säga det, kanske nya ägaren dyker upp här. Men jag fick mer än 160 mindre än 170. :) | |
| Är 3:an för liten så hoppas jag du väljer en 5:a före en amerikan!!! | |
|
Barnvagn är tight i en e91. Men finns vilja så går det givetvis. Jag tycker att andra fördelar överväger. |
|
| Konstigt då att jag med lätthet får plats med en barnvagn plus en massa bagage i min E90 då om det är tight i en E91. Vad har du för barnvagn, -dB? | |
|
Det finns olika typer och olika storlekat på barnvagnarna som fälls ihop på olika sätt. Det bästa är att testa olika vagnar mot bilen så får du den som passar. Själv har jag en lite för klumpig vagn för bilen, men det går alldeles utmärkt, lika så med barnstolen, passar kanon och folk kan sitta normalt i bilen. Har du 1 barn så funkar det kanon, funkar även med 2 kan jag tänka mig efter vad jag upplevt än så länge, men hade jag haft 2 knottar och ska köpa ny bil så hade det varit en 5 serie. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Vi har en Emmaljunga City Cross, i E90'n var jag tvungen att dela på babysitsen och ramen för att kunna få in den genom den smala öppningen i bagaget på E90, Och hjulen på ena sidan tog i babysitsen så den blev smutsig. Sen var bagaget smockat, gick inte få in nåt mer där. Vi har även en Mercedes E200 sedan och den är mycket större i bagaget även öppningen. Jag vill inte köpa en kombi som blir smockat bara för att barnvagnen är där i. Vill ha lite mer plats än så. Har varit och kollar på en Chrysler 300C och där finns det gott om plats, jag kunde fälla barnvagen med babysitsen och in med den samtidigt som det blev en hel del utrymme kvar på ena sidan. Herr Bayer: Kan du ta en bild om du har möjligheten på din bil med barnvagn i, det vore jätte snällt. :) |
|
|
Jag har en emmaljunga cerox 360. Om jag har barnvagnen i så måste allt annat i bagatet lastas ovanpå vagnen. Visst det finns 7-8cm bakom vagnen att lasta på, men det kallar jag inte gott om plats. |
|
|
300C är en stor och rolig bil att titta på men den bagaget är inte mycket större än en E91. Checka ordentligt om du inte redan har gjort det! Sedan tror jag att du blir besviken på både kvalitetskänlsan och den faktiska kvaliteten på en 300C. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Kruxet är att jag vill inte ha E61 pga de kommer att sjunka i pris som Titanic inom kort tack vare F10 och F11 sen är det också roligare att ha senaste modellen. Valet står mellan E91 eller byta märke helt och då är Chrysler 300C ett alternativ inte minst tack vare maffiga looken som bilen har, helst med Bentley grill :). Jag tror definitivt jag får mycket bil för pengarna. Jag har kollat på 300C's bagage utrymme och det ser ut och vara större än både E91 och Audi A4. | |
| Det beror på vad man jämför med. I gamla E46an gick Emmaljungan in på sidan och med hyfsat med utrymme. Men har man tidigare haft ett flagnande flaggskepp i skåpversionen så förstår jag att det är lite utrymme i en E91 | |
|
Köp en helikopter Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
| Kan komma på minst fyra andra tyska märken som jag hade valt före en amerikan ;) | |
|
Marcus555: Porsche, sen kommer jag inte på fler. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.