|
|
|
|---|---|
|
Hej. Trevligt forum. Jag går rakt på sak. Har några funderingar. 1 hur mycket kan den trimmas utan att göra motoringrep(kolvar, vevaxel osv.) och använda nuvarande växellåda(automat) ex en chiptrimning, fila insug osv.? 2 den har tre inställningar på körlägen, kan man koppla trimningen så det fungerar bara på ett av körlägena så att man har ett normal läge o ett riktigt vast läge? Alla svar intressanta. | |
|
Här kommer förslag på steg upp till 400hk, Ess har vad du behöver. Länk Vill du gå vidare behöver du fler "add ons". Som givetvis i varje steg sänker driftstabiliteten. Kika på 335 tuning tråden, där har folk hunnit köra sönder sina bilar :) Gällande önskan om individuell anpassning mot de olika lägena. Det bästa är att ringa tex Ess och höra dig för. |
|
|
Tack för info. Såg riktigt intressant ut. Räcker till mig. 550 nm, mmmmmm. Ska kontakta dom. Ha det. |
|
|
Om nu motor (n54) och växellåda är lika som på 335/135i så är det enda du behöver för att kliva över 400hk: Mjukvara(t.ex JB, Vishnu) runt 900dollar Downpipes helst utan kattar runt 700dollar Större Intercooler runt 1000dollar Thats it! Motorn behöver du inte öppna och växellådan håller för massor med stryk, jag har inte hört talas om ett enda växellåderas! Avgassytem behöver inte heller bytas utan det räcker med att byta downpipes och vill du komma billigt undan så räcker det nog med ett K&N panelfilter, annars kostar ett okej luftfilterkit 150-200dollar. Ska du köpa allt på en gång leta runt på amerikanska forum typ n54tech.com eller e90post.com så brukar det finnas sjyssta trimpaket med allt du behöver. Då kan du nog komma ner några kronor. Men trim utbudet är väldigt dåligt i Europa så du lär få köpa det mesta från USA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.