|
|
|
|---|---|
|
Tja, har ett problem jag skulle uppskatta snabb hjälp med. Har en BMW 645 04:a som rullat 7500mil Det som nydligen har hänt är att det "hugger" när bilen växlar mellan 2 och ettan. Märkte det för första gången för några dagar sedan, tyckte att jag kände ett lätt ryck när bilen kördes med sportknappen intryckt och den skulle växla upp 2-3an under gaspådrag, sen börja bilen rycka när den ska växla ner mellan 2-1an. Detta händer både med och utan sport knappen och sport läget i. Någon som har haft liknade problem? Jätte tacksam för svar. MVH/Jimmy J&J | |
|
Hej, Om vi förutsätter att inget är trasigt. Kika på e60.net. Det finns spaltkilometer om 545/645 samt 550/650 och fenomenet du beskriver vid nedväxling. Det går att "nollställa" automaten med följd att den blir mjukare i uppförandet. Även denna procedur finns väl beskriven på e60.net. Lycka till. |
|
|
Tack jag ska pröva detta, återkommer.. MVH J&J |
|
|
stor sida om du vet var jag ska in skulle du kunna skicka en direktlänk?? Jätte tacksam MVH J&J |
|
| Länk | |
|
tack, återkommer men utvecklings info :) J&J |
|
|
Har testat det och det fungerar fint. Stort tack för hjälpen.. MVH J&J |
|
| Provade tipset på min E39:a och det fungerade. Växlar så mjukt och fint nu. | |
|
De enda ni gör med detta är att återställa adaptionerna (inlärning hur ni kör). Problemet med dessa lådor är mjukvarubaserat alltså ett fel i programvaran till lådan och de som behövs är en programmering hos bmw och där finns även en specialprogramvara till dessa vid stora problem. Detta borde era lokala bmw handlare veta om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.