AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.472

Rimligt pris m3 e36

Är 100k skäligt pris för 96-97 års m3 som rullat runt 10k mil??
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Om den e i bra skick me dokumentation som går o lita på hade ja inte tvekat att betala dom pengarna :) Riktigt välskötta lågmilare i kanonskick (som ja anser en bil bör vara efter 10k mil) e värda en slant för mig iaf då d börjar bli väldigt sällsynta!
De riktigt välskötta tycker jag brukar ha ett överpris, många begär 120k och uppåt, tror dock inte dem får sälja.
Listpris för en fin M3 3,0 Coupe i Tyskland är €15500 enligt tidningen Youngtimer, så 100tkr för en 3,2 är billigt. Riktigt fina korrekta exemplar bör gå att exportera med vinst.

Stephan
Alltså bör en 100-120k bil vara i mint condition?
Vad ska man betala för en i bruksskick?
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
jag betalade 105 för miin 97a . visserligen cab. stod ute för 135k och vart i perfekt skick . jag hade kunnat tänka mig o ge samma för en coupe om den är rätt skick för dom pengarna:-) mvh patrik

Do you know the muffinman?
Tror nog det är svårt att hitta en M3 E36 i mint condition för 120k... Kanske en som är i fint skick, men mint condition för mig är i princip samma skick som en ny bil. Allt beror ju på hur pass kräsen spekulanten är. Man får vad man betalar för. Är man ute efter en M3 E36 i exemplariskt skick så kan man lika gärna skjuta till de där extra 20-30k för att få en perfekt bil.

Just my 2 cents

Mvh Tobbe
Jag sålde min -97a med 11500 mil för 92.000 för två år sedan. Den var i bra skick men saker som förmodligen drog ner priset var färgen (technoviolett, iofs med svart skinn) och 4-dörrars.

Det är den bästa bil jag haft.

Flåklypa
Flåklypa det lät som en bil för mig, skick är viktigare än vilken kaross/färg bilen har.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.