|
|
|
|---|---|
|
Har just köp den här bilen e39 525 IA -01 För det första så gnisslar det i bakvagnen. När man kör över farthinder och när man sätter sig i bilen. Jävligt störande. Har haft bilen på lyften idag och sprutat en hel flaska med silikonspray på alla bussningar och leder bak men det hjälper inte. Någon som har samma problem. Andra felet. Man kör bilen bromsar in, står still, och sen åker i väg, då kommer det rök in i kupen igenom fläkten. Luktar bränt, var ifrån kan detta komma. Känns inte bra iaf. Älska ofta men gift dig aldrig! | |
|
Hej! Ett alternativ på problem två: Kan mycket väl vara så att det kommer olja på grenröret. Kolla så att ventilkåpspackningen är hel. Om vevhusventilationen är dålig, blir det övertryck och oljan pressas ut i nederkant på ventilkåpan. Så var det på min i alla fall... Mvh/ Janne |
|
|
Grattis till en trevlig bil ! Ta bort hela klabbet (pollenfilter å hållare) å vrid loss kanalerna som sitter i torpedväggen (man vrider båda i emot motorn så lossnar de) och gör rent där as a start. Kolla även längst ner under motorhuvsmattan där torkarspridarna sitter, slangarna blir torra, plasthårda och spricker, vätskan droppar då ner och förstör insugen som du lossade från torpedväggen + det blir ju luykt när den förbränns. Detta skulle jag kolla först. Även så att packningarna (en under locket till pollenfilter och den andra stora runt hela pollenfiltertjofräsen som går mot huven när den stängs) är ok ... over and out ... |
|
| precis kolla ventilkåpspackningen motorn kan ha fryst i vv:n i vintras och nu läcker det olja. Brukar komma på baksidan av motorn och droppa ner på avgasröret kan vara svårt att se om man inte borrar upp huvudet när bilen står på lyften. Kan även vara topplockpackningen som läcker olja men det är ovanligt. | |
|
Gnisslet kommer från bussningen (heter kulled) nr 2 på följande Länk nr: 33326767748 Själva delen kostar 400kr ink låsring på mekonomen men Schmiedmann har den för 237+7kr för låsringen enligt följande länk En detaljerad gör det självguide finns på Länk Jag har nämligen exakt samma problem, problemet har varit att jag inte har den pressen för att trycka ut bussningen, om någon i Malmö-området har en sådan att låna ut får ni mer än gärna skicka ett mail. Kostar annars 1400kr att göra på verkstad i Malmö. mvh |
|
| Då var det dags för min 525:a också. Nämligen troligtvis frusen vv, med resultat att det blir högt tryck och att olja trycks ut via ventilkåpspackningen. Ska lämna in på verksta nu på fredag. Vad kan ett sådant ingrepp kosta? | |
|
Frusen vevhusventillation på bmw kostar allt mellan 7500 - 9000 kr Du kan byta slangarna själv. Ett konstruktionsfel som bmw tjänar extra pengar på.Råkade ut för det förra vintern.sura pengar men kan du gör det själv så spar du rätt mycket |
|
| Rätt surt, bytte olja i somras och kör 3-5gng i veckan. Varje tur är 4mil fram och tillbaka. Jaja, bilar är bara bekymmer som jag brukar säga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.