AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.270

"Ny" Golf R32 MKV

Letar bil på bred front och har en förkärlek till 6-cylindrigt varför jag inte kan få en viss -06 Golf R32 -som endast rullat 320mil- ur tankarna. Bilen i fråga står på Porsche Center Kalmar som jag tycker borde vara rätt seriösa!

Frågan är dock varför den inte blir såld? Priset är ju inte så jättehögt mtp miltalet, bilen har dessutom de ovanliga recaro-stolarna samt manuell låda vilket borde göra den attraktiv. Är det en hund begraven måtro?

* Förvärvad av Porsche Center i november

* 2 ägare på bilen.

Länk: Länk

//Rechtslenker
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag tror att det priset som är för högt om man ser till att bilen snart är 4 år gammal samt att en Golf GTI (som är nästan lika snabb) av nya modellen inte kostar särskillt mycket mer.

Nu är inte den nya GTIn något alternativ för dig eftersom den har en 4:a under huven, men många som kikar på en Golf i den prisklassen kanske favoriserar en nyare bil framför en äldre och kanske inte bryr sig om att VW har gått hårt ut med "downsizeing".

Mvh/ Niclas
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Bilen är tillverkad april -06 och står reg. på "TOP CARS IN CALMAR AB " (det är knappast Porsche Center), dvs att den är drygt 4 år gammal. Besiktigad augusti -09 och då var reg. mätarställning 3182 km. Varför den i princip bara stått stilla kan man ju fundera på...

Jag tror som Heden att de flesta hellre köper en ny MK6 GTI som kostar ca. 250´ i grundpris. Visst är MK5 R32 trevlig bil, men bra mycket dyrare att äga och har sämre detaljkvalitet än Golf 6.

Ca. 220-225´ vore ändå vettigt för en "ny" R32 med skalstolarna...

MVH Christofer
Har haft ganska bra koll på R32-marknaden ett tag och lågmilade bilar med skinn i fint skick byter ägare fort. Jag tycker också att dom är lite övervärderade men marknaden tycker annorlunda verkar det som!

Vad bör man betala för denna R32a?!

//Rechtslenker
Top cars in Calmar och Porsche-Center Kalmar är samma firma.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
GE: På så vis...

MVH Christofer
GTI har endast framhjulsdrift förutom att det "saknas" 2cyl. Priset är okej med tanke på att kompisen sålde sin 5-d DSG-07 med 4000? mil för 215tkr dock betydligt bättre utrustningsnivå med taklucka, navi och PDC förutom DSG-lådan som drar upp priset. Avsaknaden från DSG är en anledningen till att den är kvar den andra är inga bakdörrar. Kan man leva utan dessa detaljer så får man en "ny" R32 för ungefär samma pengar som en med normalt miltal.

En sak kolla att den inte varit smälld, ring första ägaren. Det KAN vara förklaring till det låga miltalet. Kompisen råkade ut för det på sin andra R32. Han har haft 3st:).

Stephan
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det faktum att GTI saknar fyrhjulsdrift och två cylindrar anses antagligen av de flesta vägas upp att det är en nyare, bättre modell som är i princip lika snabb. Sen är R32 som sagt betydligt dyrare att äga...
Sen är det som du säger, det aktuella objektet saknar en hel del eftertraktad utrustning, förutom skalstolar...

MVH Christofer
För min del är det just 4WD och VR6 som gör skillnaden och motiverar något högre driftskostnader...

För en nörd som mig så är just manuell låda och skalstolar det som känns viktigt :) Bilen har PDC för övrigt. Navi känns inte superviktigt då den ändå har stora stereon och 3-d är snyggare än 5-d enligt mig ;)

Jag är bra sugen på den får jag säga..är bara lite osäker på vad man vågar betala mtp årsmodell och avsaknad av DSG etc.
Två snabba!

Såldes R32 MKV med "stora" stereon enbart eller var det tillval?

Vad är en snik-R32 som denna värd tro: Länk

Mvh Rechtslenker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.