|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan hjälpa mig...? Förmodar att min styrväxel börjar bli glapp på min 330 -02. Går den att "Spänna"??? Finns en skruv på åvansidan där rattstången går in. Verkar va en in och utvändig torx skruv. Kan den möjligen ha nått med saken att göra? Länk | |
| Vad får dig att tro den glappar? Menar om du har vibrationer vid körning, bromsning eller vad? Är det vibrationer du har problem med, så finns det en del andra saker. Länkarms bussning, spindelled kass, krängnings hämmarna, bromsskivor o.s.v. Har aldrig hört glapp i styrväxel... | |
|
Okej... Det är inga vibrationer eller så. Bara klonk vid gupp och om man gungar bilen. Vid gupp så känns det som ett glapp i styrväxeln. Men när bilen är uppe på lyften så kan man känna ett glapp när man rycker fram och tillbaka hjulen och ett klonkljud hörs/känns. Och känner man på styrleder så verkar dom va ok. Har bytt kompl.bärarmar med bussningar... Kanske ska va så. men jag tycker det borde va hyggligt tajt på mitt läget. Får undersöka lite mer leder och stag. |
|
| Dåliga krängningshammarstag kan ge upphov till att det klonkar när man kör över ojämnheter. | |
|
Som Chris skriver kan det klonka med kassa krängningshämmare. Som du själv skriver att det känns som det glappar när du vrider/rycker i hjulen. Tror jag du bör vrida/känna på dina styrleder också. Ska vara bra motstånd när du vrider på dem annars är de slut. Kolla dina dämpare/fjädrar också, så inte dämpare läcker eller fjäder är kass. Fjädrarna kan det hända att ett varv bryts av, men detta är oftast bak inte fram. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.