|
|
|
|---|---|
|
Jag sålde min 328:a Coupé 96:a nyligen för 25000:- efter att ha haft den utannonserad i nästan 3 månader, min hade helskinn i felfritt skick, automat, rostfri, acc bl.a och gått 12500 ärliga kontrollerade mil och 5 ägare totalt, fullservad etc etc, dessutom i orört originalskick vilket idag är ovanligt för att uttrycka sej milt. Frågan är hur ni/folk tänker som vill ha sinnessjuka priser för gammalt junk på 20000+ mil. Tar ett exempel på en iofs riktigt fin 318is coupe 98 för 68000...kom igen, man får en fin e46 320 för samma pengar, eller folk som vill ha 50 lakan för en 320 93:a på 22000 mil. Fantasipriser för att vara ärlig. Any takers? | |
| Kan ju vara en intressekoll och det är alltid lättare att sänka än att höja ett pris. | |
| Visserligen, men folk måste väl fatta att en bil som är värd 20.000 är det ingen som ger 40.000 för. INGEN är så korkad och okunnig. Sen är det ju inte vanligt att folk ringer eller åker o kollar och prutar 50% på priset. Vill man ha 25.000 för sin bil så sätter man väl 30 i annonsen? inte 55... | |
|
:) Sant Karlsson Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
25tkr var sanslöst billigt, måste varit en dålig annons om den var så bra som det låter. Eller jättemärklig färgkombination? Du låter sur över att någon annan kan lyckas få bättre betalt än vad du fick. Fina bilar kostar, I Tyska tidningen Youngtimer listas en fin M3 3,0 Coupé till €15500 som exempel, då är inte en tredjedel för en 318iS/328i helt vanvettigt. OM den är fin vill säga. Stephan |
|
| Möjligt att annonsen var kass, spalr ingen roll, allt framgick ändå i den, bilen var Bostongrön med Svart helskinn. Det är gamla bilar nu, ni som sätter 45 lakan för en 94:a med 25000 mil på mätare har tur om ni får över 15. | |
| Och nej, jag är inte sur, och du kan inte jämföra en M3 med en 318... Jag hade bilen på annons i 3 månader, utgick från 40.000 och hamnade på 25, lite billigt visst, det vet jag, men det spelar ingen roll, jag fick 25 och INGEN av dom som ringde eller kollade på bilen ville ger mera än 30 trots ett riktigt bra rostfritt och välskött skick. Vissa lever i fablernas värld utan tvekan. | |
|
Min gissning är att om din bil haft manuell låda hade du fått 40" om bilen var i det skick du beskriver. Jag kollade på ett gäng 328or i vintras i prisklassen 25-50" dom flesta med runt 20" mil på mätaren, ingen av dom var dock värda ens 25", dom var nästan skrotfärdiga. |
|
| tycker också att det är helt sjuka priser på e36:an... ibland ser man sönderstylade bilar som gått 25+ och begär 40+ sjukt | |
|
Säljarna kan ju begära vad som helst. Det är en helt annan sak om de kommer att få det de begär. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
till trådskaparen: tittar man på hojsidan så FINNS de så korkade människor.. folk köper gammla R1or som om de vore 10år yngre... hojen asså. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.