|
|
|
|---|---|
|
Halloj, Stör mig nå fruktansvärt på ett pipljud som låter in i bilen från under huven. Trodde först att det va ett variatorsus som kom eftersom att ljudet uppstår när jag gasade, men jag har nu lokaliserat ljudet till under huven i alla fall. Det låter som att det skulle ha något att göra med nåt glapp eller liknande så att det bildas ett visslande ljud av luft. Men jag vet ju så klart inte vad det kan vara, så jag tänkte be om lite hjälp här av alla kunniga och hjälpsamma bmw ägare :) Bilen är en 320iM 04 Sedan | |
| Kan vara en trasig vakuumslang. | |
|
Byt insugsbälg..finns massvis av trådar om detta, ett sjukt vanligt problem =) |
|
|
Garanterat någon av luftbälgarna vid insuget. Jag bytte mina efter jag haft samma problem som dig och nu är det tyst. Byt båda två så vet man att det är bra sedan. Vanligtvis är det den lilla slangen som grenar av sig på den inre bälgen som torrspricker i vecket. Det är lite meck att buta men det går att göra själv. Slang-klämmorna är svåra att komma åt så man får montera bort vissa detaljer i motorrummet. Sök här på forumet och leta upp ett inlägg "BjörnB" har skrivit där han beskriver vad som behöver monteras bort så kommer det lösa sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.