AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.941

Hur får man bort halon runt lackskadan?

Pu
113
Pukin_Dog
330iA -03
Jag har sprayat med metallic samt några lager klarlack över dessa två skador. Slarvade med att få det jämt så jag ska göra om det men problemet är att runt skadan. Så att säga i övergången mellan nya lacken och den gamla så uppstår en ring (markerad i rött) som är blankare än andra områden. Har försökt med våtslip utan att det försvinner. Vad beror detta på? För mycket klarlack? Klarlack för långt utanför det nylackade området?

Länk
Roffa1
Tror ej det är riktigt samma kulör på lacken. Annars tycker jag det ser ovanligt bra ut för att vara hemma-kludd;-)

Det är oerhört svårt att lackera så små skador utan att få nyansskillnader.
Vill du ha det bättre gjort så är det omlack av hela skärmen som gäller.
Pu
113
Pukin_Dog
330iA -03
Det är originallack men det är klart att den som sitter har mattats några år. Dock kan jag inte se hur det kan förklara det rödmarkerade området som skiljer sig rejält i nyans. det är där jag låtit klarlacken gö över den gamla lacken något. Ska man inte det kanske?
Måste gå att få till något bättre med lite vilja och "hemmakludd". Slipa mera med våtslip kanske?
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Det där är jätte svårt att få bra.

Möjligt att du ska dimma ut metallicen o klarlacken mer över en större yta

jag skulle nog täcka skadan runt om typ150mm sen spraya ut med metallicen o klarlacken.

Var försiktig så du inte få för mycket ute vid maskeringen (kant)

vänta tills det har härdat ordentligt o sen våtslippa bort torrsprutet.

polera.
Pu
113
Pukin_Dog
330iA -03
Gå över mera med klarlacken i vilket fall då. Nu är et ca 40 mm i diameter som klarlacken går ut och lacken är kanske 20 mm.
Jag får göra ett nytt försök då. Ska ju ändå se till att få det jämt den här gången så.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.