|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Där har vi nog förklaringen. Puckot trodde ni kolla in hans brud när ni åkte förbi och titta på Bmw. Supersvartsjuka är ju inte helt ovanligt hos vissa, spöa väl tjejen sen för att ni "flörtat" med henne. | |
| Hehe.. ni kanske spanade in bruden också.. | |
-:BeeMWe:- |
Dåligt självförtroende verkar han ha... Allvarligt talat, vem är killen? Ska kolla upp honom nu. Polisanmäl honom, kommer få svårt att skaffa ett jobb sen. "Det kallas Dukha, det man ger får man igen!"("ursäkta röran, ta på porr svenssons balle") 10 liter bensin på 4 mil... |
| Läskigt...f*n vet vad som kan hända nu för tiden! Bäst att lägga regnr på minnet eftersom man själv bor där. | |
|
Men va fan polisanmäl han och händer det igen så spöa upp han så mycket att han inte kan köra bil igen... eftersom det låter som att ni körde förbi och han fick för sig att köra efter er och slå er på en skumt sätt... varför inte öppna dörren ? ha ett baseballträ i skuffen... sen hur gamla är ni det klart man skule blivit rädd om nån kommer flygande genom luckan ! hur gammal var han ? |
|
gagge |
nåns a de innan men jag säger de igen... BAESEBOLLTRÄ á la aluminium...!!!!! jag har eller hade då innan jag krocka ett sånt i baksätet... (självklart med en boll om nu farbror blå undra varför jag åker runt me ett bollträ) den kan komma väl till pass i såna där sammanhang.. i de flesta fall behöver du inte ens använda de utan bara snällt visa att du har de.... (brukar räcka för mig) de va allt.. |
|
Vad i... Såna här historier kommer alltid som en blixt från klar himmel. Det är svårt att sätta sig in i en traumatisk upplevelse, men min spontana reaktion är att ni borde polisanmäla händelsen. Polisen i tfn ska kunna ge er rätt anmälansföreläggande (ex olaga hot) om ni bara berättar vad som hände. Det är inte lika lätt att balansera på lagar och forordningar när man själv råkat illa ut. Personligen har jag en ASP i handskfacket när jag är ute och åker i främmande miljöer. Det pga en otrevlig händelse på motorvägen i augusti 2001. |
|
|
ASP ? du kanske vill dela med dig om vad som hände.. ? |
|
|
Jag skrev om det på forumet samma natt det hände, men.. Det var när jag körde den Hamanntunade compacten förra sommaren. Jag träffade en tjej som pluggade i Västerås och brukade pendla däremellan och Stockholm om kvällarna och det brukade bli ganska sena timmar. På väg till Stockholm en sen kväll i Augusti hann jag ikapp en tämligen långsam vit Volvo 940 kombi, som körde i vänster fil. Det var en 110-sträcka / motorväg men volvon brummade under 100. Trots att jag körde ganska nära bakom brydde han sig inte om att byta fil för att släppa förbi mig. Till slut blinkade jag och körde förbi i högerfilen... Då jävlar vad det slog rött för föraren i Volvon. Han tryckte på gasen och nästan stötte till mig där bak. Han lade sig på tutan och slog på helljusen och sen hade jag detta monster till förföljare de närmaste minuterna. Jag vet inte hur lång tid han var bakom mig för tiden uppfattades så långsam (som ni vet när adrenalinet pumpas upp). Aldrig i livet att jag låter honom preja mig av vägen för att prata om saken, så jag ringde 112 och pratade med polisen. "Tyvärr, vi hjälper dig nästa gång..." Med det beskedet svarade jag att jag lägger ansvaret på dem för konsekvenserna och sa att jag nu tänker köra ifrån förföljaren. Så jag tryckte gasen i botten, drog upp i 220 och körde så ända till IKEA Barkarby där jag övertalade mig själv att slå av på farten. Volvon hade försvunnit bortom horisonten för länge sen men jag var osäker och skraj på om han skulle komma farande igen. Det är rent obegripligt vilka människor o monster det finns där ute i trafiken. ASP = Polisens/Skyddsvakternas nya teleskopbatong. Ryms i handskfacket. Bra att handskas med... MVH KJELLEN (.)””(.) ( ’o’, ) -()-()-<@ (_)-(_) |
|
|
Herregud ! ja hade polisen sagt så där så hade jag ju sagt att jag skulle stannat och ja inte varit ansvarig för följderna typ som du sa... att dom inte ville hjälpa dig låter ju inte klokt... du har ingen batong över att sälja ? |
|
|
Tänkte bara berätta om en sak som inte egentligen har med bilar att göra. En kompis svåger hörde ljud en kväll då han låg och sov och gick ut å kolla, sen såg han att det lös i garaget..så han öppnar dörren och där står en 150 kilos neger å rotar i hans garage. Så han flyger på han å bryter ner han (han är dörrvakt)...å kastar ur han ur garaget, men killen kommer tillbaka så han springer in och ringer polisen, som inte kunde komma just då (han bor i norrland, kassa poliser där ) så han hämtade hunden en rottweiler eller nåt sånt, en sån där kampsports hund iaf, och sa till polisen jag släpper hunden på han om han inte sticker från min gård omgående. Så då sa polisen att han fick göra det om han bara varnade killen först. Så han sprang ut och sa åt killen att ja låter hund jäveln bita ihjäl dej om du inte sticker från tomten nu...så han sprang iväg. Så det ja ville komma fram till är att om inte polisen kan hjälpa en så verkar det som om man får försvara sig bäst man vill... // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.