AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
635

Vilka växellådor på vilka motorer.

Ve
121
VeeEight
318im cabbe -93 E30
den sissta E30:an
530i -94 V8 i molekyler
328i -98 åxå i molekyler
318is -89 åxå i molekyler
530ia -03 Touring
Tja har en bmw 318 cab -93 e30 motorn är talanglöst slut på den så nu har jag skaffat mig en 16v motor från en 89:a is som jag tänkte turbokonvertera och sedan stoppa i.

Nu till frågan

växellådan på is:n funkar inte 3:an å 4:an på (man kan med lite tur lirka i 3:an) troligtvis nån låssprint som gått av på den växelföraren.
Går detta att fixa med enkelt grepp.? (vet att jag försökte få isär en getaglåda för länge sen med totalt misslyckande vilket slutade med att vi pricksköt med brorsans 44 magnumrevolver på fanskapet för att få isär den. ) =)

Växelllådan på cabben antar jag passar direkt på ismotorn men där har jag ett annat fel istället där kan det bli så man inte får i 1:an å 3:an å femman och även backen kan vara svår. som att någonting har laggt sig i vägen för växelspaken? och detta upstår om man har busat och gjort en hastig växling typ 1:an till 2:an med fullt gaspådrag.

Vilka växellådor från andra bilar/motorer passar på 1,8 motorn? efter turbokonvertering räknar jag med 200-250 hk och är 318 lådan då för klen?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.