|
|
|
|---|---|
|
Hej, En släkting till mig som bor i Litauen har hittat en fräsh BMW 328i -09, han skall hjälpa mig importera denna till sverige från Litauen. Den är fullmatad, priset är bra, rullat väldigt lite och har full dok. Så inga somhelst frågetecken vad det gäller papper m.m. Han har importerat förrut och vet vad han håller på med, så här oroar jag mig inte alls. Finns det något som jag bör passa mig för? Har kollat runt lite i sverige efter 328i -09 och hittar inga alls, hur kommer det sig? Var i BMW Solna, inte ens här hade de någon... MVH Blivande BMW ägare | |
|
I rubriken står det Tyskland.... fel av mig, det är alltså Litauen! /Stegev |
|
| 328 (E90) tillverkades för Nordamerikanska markanaden finns inte i Europa om jag minns rätt. 328 i stället för 325 i Nordamerika, det är därför du inte hittar 09'r i Sverige. | |
|
Just det, tyckte jag läste det någonstans. Hur skiljer den från 325 i övrigt förutom att den är gjord för Nordamerikanska marknaden? Hur ser andrahandsmarknaden ut för denna i Sverige tror ni? Ägarkostnader ? |
|
|
Den är några hk starkare. Andrahandsmarknaden är oviss eftersom det inte finns några här än så länge. Det är lite som med 323 E46. Det fanns endast Coupér som svensksålda men sedanen fick man importera från Tyskland och vad jag förstått så var det inga problem, hade själv en sådan och alla garantier gällde äve i Sverige trots att bilen var imported och modellen såldes inte alls av BMW i Sverige. |
|
|
Gå in på bmw.us om du vill läsa lite om 328. Om det är en US-import som tagit vägen över Litauen kommer bilen knappast att bli ett starkt kort på andrahandsmarknaden så priset ska verkligen avspegla det om du köper den. Glöm inte att göra ett carfax-utdrag på den. |
|
Roffa1 |
Trodde att USA versionen av 328i var europas motsvarighet till 330i. Är bilen fin o välskött samt totalt fullutrustad så kan det nog vara en bra deal om prislappen är den rätta;-) |
| Minsta 6'an av E90 i Europa är 325 och minsta 6'an i USA är 328 därför blir det i stället för 325. | |
Roffa1 |
Såg att 328i är på 3L samt 230hk. (lite roligare än 325i) |
|
Roffa1 - Förutom att den har fler hk så är den även fullt utrustad, glömde även säga att det var coupé varianten. Skönt att din defination på rolig bil är fler hk :) Grodan - Så måste det vara! Priset kommer hamna runt 230 kkr. Några kommentarer här!?!? Då vill jag att ni även lägger till faktorer som att den är importerad m.m. |
|
Roffa1 |
Var nyligen och tittade på en E90 LCI 325i-2009, endast 5000 mil. Utr: Dynamic o Comfort inkl 18" fälgar, blå metallic, Svensksåld. Pris hos BMW handlaren 250.000:- inkl garantier. Jag skulle aldrig ge över 200 för importen. Betänk att många handlare ej byter in bilen här i Sverige. De flesta visar kalla handen när det gäller import. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.