|
|
|
|---|---|
|
Är lite intresserad av en E60 med M-sportpaket som står hos en BMW-handlare. Det är en -09 med bara några hundra mil på mätaren så jag antar att den gått som demo. Hur som helst så hade den inte dragkrok vilket nästan är ett måste för mig. De E60 med M-sport jag sett som har avtagbart drag har då som en lucka i bakre spoilern som man tar bort och sen monterar kroken. Men är det möjligt att eftermontera ett avtagbart drag och få det lika snyggt som om det kom från fabrik eller måste man köra med en öppen glugg i spoilern då? | |
|
Den med elektrisk svänbara kopplingen är jag tveksam om den finns för eftermontering med M-sport. Den med avtagbar krok finns för M-sport. Ett annat tips är att åka till flera BMW-handlare och checka om rätt bil finns med drag. både BMW i Solna och i Uppsala hade för några veckor sedan ett flertal kraftigt rabatterade E60 med M-sport, varav många även hade drag. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Jo, jag vet att avtagbart drag finns till M-sport men frågan är om det går att eftermontera på en bil som inte har det från början utan att det ser skit ut. Ditt andra tips har jag hållt på med sen ett år tillbaka. Tyvärr såldes den sista i Uppsala med rätt spec i förra veckan innan jag hade hunnit få ihop pengar. Nu finns det bara en E60 med den spec jag vill ha till salu men den saknar tyvärr drag... :-/ |
|
|
Den med avtagbar krok finns för eftermontering till M-sport som får originalutseende. Jag köpte mitt drag, inkl el-sats, från e-bay i tyskland till ett bra pris (ej M-sport) och monterade själv. Men annars kan denna herra det mesta: Länk **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Tack för tipset Mats! Såg att han hade monterat avtagbart drag på flera E60/61 med M-sport och hade monterat ny bakspoiler med rätt lack och allt! Blir till att anlita honom om jag slår till på bilen jag har i siktet just nu! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.