AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.747

M3 Limo eller Coupe.

Sida 2 av 3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Instämmer.
tycker att limon e coolare kanske för att den e lite ovanligare men ja e inte så mycket för coupen...tycker de e för mycke fjortis bil av de =) Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
Ang. stolar:

Genom att beställa en BMW Individual så kunde man få kupéns stolar även i en limo:
Länk

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
största fördelen med sedanen måset ju vara att man slipper dom skitdumma dörrarna på coupen...
skit samma om dom funkar... känns jävligt plastigt å rangligt när dom åker upp å ner varje gång man öppnar/stänger dörren...

/Jonas (som har framdörrar med fönsterkarm på sin M3 coupe :)
Magnus och jag jämförde våra bilar häromdagen. Det är inte många kvadratmillimeter plåt som är lika kan jag säga. Mycket ambitiöst av BMW. Kolla nån gång får ni se.

De som kan, kör. De andra putsar....
....och livet är för kort för att inte använda sina grejer.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ähh men vafan!
BÅDA Bilarna är skitsnygga PUNKT!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Lyfter en gammal tråd...

Det som också talar för en Limo, är det faktum att 3.0 Limo endast tillverkades i 868 exemplar totalt, mellan 94-95 :)
Självklart en coupé, så mycket sportigare. Tänk er en M3 E30 Limo...brrr!

Vill man ha en limo så finns ju M5. Men vill man absolut ha fyra dörrar och E36 så kan man ju köra på limon. Har själv en 316 E36 limo och tycker att den blir snyggare för varje gång jag ser den och hade inte velat byta den mot en coupé men om det vore en M3 så hade valer blivit en coupé, hellst en GT.
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
acey:

Med min erfarenhet vill jag nog påstå Limon är billigast sen kommer cupen och dyrast är cabben! ...
M femman:

Helt absurd jämförelse då det inte ens finns en E30 Coupé - men en M3 E30 Limo hade varit svincoolt, särskilt om de tillverkats i limiterad upplaga :) Håller med om att GT lockar. Det är den enda E36 M3 Coupé som jag kan tänka mig.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
M femman: Jag har sett en röd 4 dörrars M3 e30.

Det var en dansk som var en flitig besökare på Bmwträffen i Augusti för några år sedan. Men han har lyst med sin frånvaro dom senaste åren.
Bilen var störtläcker!! Jag lovar!!
Jag vet dock ej om bilen var ett hemma bygge eller en orginal???
Gick rykte om att det var en orginal som bara byggts i 20 exemplar?!?

Finns kanske nån här på forumet som vet mer??
Men bilen var otroligt fin med 18-19" BBS fälgar.

Länk
1BJÖRN: Vad tusan har du gjort med M3? Gumball-emblem?? :)

/// Olof

Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Olof Ovenholm: Tja du?!? En rolig grej. Inte så många som vet vad det är! en kul grej.

Länk
Well.. Ok :)

/// Olof

Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Det är ett rostfritt Gumball 3000 emblem med en svarvad ring runt för att passa i hålet. Det sitter givetvis bara med dubbelhäftande tejp så lätt kan sätta tillbaka orginal Bmw emblem.

Länk
bo
8
botus
M3 -96
525i Touring -02
Har hört av en kille som låg och klämde varv på bana att det var bättre med en limo då dörrarna på coupen blev för tunga och pajade vid hård körning. Drabbar kanske inte oss vanliga förare så ofta men om man skall köpa en och köra hårt med kan det vara bra att veta.
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Varför åka cupe elle Limo när man kan åka CAB? =)=)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
...för att det förstör frillan, & att det gör så ont när man rullar med bilen på bana! :)
1BJÖRN: Hehe, lite härligt arrogant/kaxigt :) Du har/ska inte deltaga i Gumball?

/// Olof

Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Olof Ovenholm: Jag har en vision eller en dröm om att deltaga men anmälnings avgiften på 10 000 pund sätter lite käppar i hjulen =/

Men hittar jag en sponsor så drar jag direkt!
Sugen på och sponsra?? =)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.