AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.329

M5 e39 på Bilförmedlingen Stockholm (Hägersten)

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Är det någon som har information om denna bil/firma?
Fanns väl både ris och ros när man googlade firman, men någon som vet mer om bilen?

Milen stämmer med senaste årens besiktningsprotokoll i alla fall.
HC-halten var lite hög på dom 2 senaste besiktningarna men behöver ju inte vara så allvarligt.
Mera info önskas, tack.
Länk

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Jag har sett den live innan jag köpte min men tyckte priset på över 170K var lite dyrt. Kikade lite snabbt och i mina ögon är den värd det nuvarande priset om allt är OK vid en provkörning
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Firman är i alla fall i min erfarenhet seriös. Sålde en bil där förra året och dom skötte det väldigt bra.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Ja det vart ju lite tunt med svar här så jag fick ju så lov att testa själv, bilen står ute på gården nu, tror jag ska sova i den inatt :-)

Håll tummarna att den håller ihop i sommar iaf!

Bara att gratulera!

Du har den hemma på prov eller?

Mvh Philip
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag köpte den rakt av, var faktiskt precis så fräsch som säljaren sa.
Har bara positivt att säga om säljare och bil än så länge.

Jag bor ju i Sundsvall så att "låna hem den" hade nog inte gillats hehe

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Om det är den som jag tror så har den varit totalsmälld tidigare och fb laga bilen för över 200k
Kolla om den varit i södertälje tidigare kommer inte ihåg regnr men kan återkomma med det för min kompis har ägt den.
Den börja iallafall på Wdb eller nått liknande.

--------------------
Bilen
Länk
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Reg nr börja på WFO

--------------------
Bilen
Länk
Det stämmer att reg nr började på WFO för den bilen.

På jakt efter en M5:a E39..
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Okej men då är det den bilen.
Ring ner till RH bilservice i södertälje så får du veta exakt vad som gjordes på den bilen, vet att taket hade blivit sne och lite annat.

--------------------
Bilen
Länk
Tråkigt, precis som den M5 E60 en forummedlem köpte där råkarossen varit bytt.

Jag hade nog kunnat leva med det, men bilfirman ska upplysa före köp!

Mvh Philip
Har "bilförmedlare" samma skyldighet som bilfirma?

På jakt efter en M5:a E39..
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

WFO börjar regnumret ja. Den har ju inte varit "totalsmäld", då hade den ju inte blivit påkostad av försäkringsbolaget hehe. Det finns inte en antydan till spår av att den skulle ha varit riktad eller krokig. Varenda glipa mellan karossdelarna är perfekt och det finns inga spår under, i, eller ovanpå som tyder på att något har hänt. Huv och skärmar är omlackade, det är mycket bra gjort och syns bara om man verkligen letar efter det, man hade ju inte lackat om skärmarna om den hade smällt, då byter man ju så klart ut dom.

Tidigare ägare går ju att räkna på en hand, så vem som skulle ha smällt den isof vore ju intressant att veta.Visst kan den ha varit krockad, men när skulle det ha hänt i så fall, samma ägare senaste 5 åren. Har det hänt under den tiden?

Vore tacksam för mer info om detta, maila eller PMa gärna mej om det ni som verkar veta, sånt här vill man så klart veta...

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Detta hände 2004 om jag minns rätt.
Polarn lämna tillbaka den till firman som sålde bilen efter en massa problem med motorlampa o felkoder.
När bilfirman lämna in den på felsökning fick RH bilservice påhälsning.
Bilen vart stulen och tjuvarna smällde den.
Som jag skrev innan vill du veta vad som exakt gjordes kontakta RH bilservice.

--------------------
Bilen
Länk
Herregud, har den varit ute på grönbete med samhällets "stöttepelare" också.

Jag är spänd på att höra RH bilservice historia.

Mvh Philip
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag ska kolla upp det där, men hinner inte veckan som kommer, då är jag på Nordsjön och kryssar mellan några oljeplattformar. Kommer hem nästa helg någon gång. Redovisar här vad jag finner.

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Skickade ett mail förra veckan och dom svarade snabbt, jag hann tyvärr inte se det förens jag kom hem för några timmar sen. Det är iaf den här bilen det handlar om som m3efl säger. Jag vart ombedd att ringa för vidare information. Det kommer jag givetvis göra nu till veckan.

Det korta svar som jag fick (som jag är väldigt tacksam för), är att framvagn, bakvagn samt höger sida har fått nya delar enligt försäkringsbolagets önskemål.
Något vart gjort med motorn i samma veva, kan kanske vara så att det problem som gjorde att bilen stod på verkstaden vart åtgärdat i samma veva?

Önsketänkande kanske, men på sätt och vis kan detta förklara att denna bil verkligen känns som ny i chassiet. Så länge den inte vart ramsned, och relevanta länkarmar och dylikt utbyttes vid tillfället till nya delar, så har de rörliga delarna rullat bara runt 5k mil. Jag inbildar mej nu att det är lugnt. att diverse plåt kanske byts ut ser jag inte som ett problem alls.

Återkommer med mer information när jag får den.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.