AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.396

Hur får ja igen takluckan om den slutat fungera i öppet läge?

ic
4
icehedis
525i-92
slutade fungera när den var öppen hur får ja igen den? om de går att veva igen den vart sitter den?

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Prova att hålla knappen intryckt en längre stund.
ic
4
icehedis
525i-92
säkringar var de första ja kollade.. glömde säga att det var en bmw e34 525 de handlar om de spelar ju givetvis in..

ic
4
icehedis
525i-92
hålla in knappen en längre stund har jag ej provat men de ska ja absolut prova med.. :)

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej.

Har för mig när jag läst instruktionsböcker till mina bilar, så visar det bilder
på solluckor vid problem.

Det ska finnas en liten lucka inne i taket, där man kan skruva åt solluckan med en skruv eller stjärnmejsel när luckan strejkar.

Lycka till.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har också för mig att det ska finnas nåt manuellt sätt att stänga luckan...

Mvh
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Under den stora "luckan" i taket sitter motorn. Där kan du manuellt stänga luckan med en insexnyckel.
Mitt tips ovan med längre intryckning av knappen gällde nog kalibrering av dubbla luckorna på touringarna.
ic
4
icehedis
525i-92
Ja drog näven i luckjäveln då åkte den igen :D tack för alla tips iallafall verkar som motorn går trögt eller kärvar..
sa
1
sammi1
bmw 530iA touring -95
Hej har precis köpt en 530iA touring med dubbla takluckor testade båda luckorna vid provkörningen och funkade då utan problem!
men nu 2 dar senare funkar det inte lika bra det går att öppna den främre ca 10 cm sen är det stop går att stänga den utan problem.
Den bakre går inte alls blir bara ett klickande ljud vid motorn.
samt att den stängs inte helt i mitten utan den bakre luckan ligger en bit ner under den främre.
någon som vet vad detta beror på och vad jag kan göra åt det???
har även problem med värmen i bilen som inte går att stänga av.
Visa användare
13
rtg
525i Touring -92
Jag har samma problem i min 525i Touring -92 med dubbla luckor!
Det bara klickar till oavsett vad man trycker men inget händer! :-(
Hade varit tacksam för ngt tips mm hur man kan få rätt på detta!
ha
60
haramato
740iA-96
Hej alla!
Hänger på denna tråd lite eftersom här togs upp lite av det problem jag har.
Kan inte öppna elluckan och vill därför öppna den manuellt. Men, i min 525 -90 ( Bilen är privatimporterad.) så finns det ingen liten servicelucka att öppna, som det står nämnt om, för att kunna använda insexnyckel till motorn. Måste innertaket bort för att komma åt motor?
Mvh Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.