AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.129

Är batteriet i BMW dåligt?

Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Hej jag har inte kört min bil på två veckor pga skada i armen och när jag igår skulle köra så står det "battery very low" på displayen. Detta hände en annan gång då jag varit utomlands i två veckor. Har Bmw dåliga batterier eller vad r det frågan om? Någon här som har liknande erfarenheter eller som kan upplysa mig om bilen drar en massa el även då man inte kör?

mvh Markus
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Bmw har varken bättre eller sämre batteri än dom flesta andra märken.
Vet dock inte vem som gör originalbatterierna..?
Batterier är inga evighetsprodukter,även om dom ofta håller i många år.
Nu är ju din bil rätt så ny,så dom borde inte det problemet finnas.

När batteriet har varit tomt,har du satt en laddare på batteriet, eller bara låtit bilen ladda upp det igen?
Gör man så och inte kör några längre sträckor är det svårt att få det helt fullt laddat.
Annars kan det ju också vara så att det är någonting i bilen som ligger och drar lite tjuvström.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Nej jag har inte kört några längre sträckor förra gången den nästan var tom men idag ska jag köra bilen till sthm, räcker det?

Jag hoppas bara att den startar. . .

Sen förstår jag att Batterier är en förbrukningsvara men man tycker inte att det ska ge upp så fort, bilen är ju knappt tre år....

Men eftersom ingen annan verkar ha haft problem så kanske det är nåt i bilen som drar, det är ju som sagt rätt mycket elektronik i bilen.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
tråkigt med batteriet markus, när blir det avfärd mot sthlm? kanske slår en pling sen för att döda lite tid när jag är ute och kuskar.
Har bilen startat för dig eller har du behövt få starthjälp?
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
I dagens moderna bilar med en j**la massa förbrukare kan man inte räkna med att ett batteri lver mycket längre än 3 år. Många fabrikanter monterar bättre batterier på USA specade bilar pga av garantiregler i USA. De vet mao att de batterier som monteras för EU är OK minst 2 år bara
Roffa1
Fick mitt startbatteri utbytt på nybilsgarantin, det laddade endast till 70% p.g.a att det sulfaterat. Lösningen till ett långt o troget batteriliv = regelbunden underhållsladdning.

När det gäller laddning (E9X) via motorrummet, så verkar detta fungera mindre bra, ladda istället via bagageutrymmet direkt på batteripolerna.
J-
534
J-A
325i T -08
Bromskraftåtervinningen gör risken för sulfatering ökar utom vid kall väderlek då denna är inaktiverad

se Länk

Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Hej igen, nuhar jag varit iväg i sthm och bilen startade utan problem och bilne har nu rullat på motorväg i ca 9 timmar så batteriet borde iaf vara rätt uppladdat nu.

Däremot så har jag börjat höra ett litet vibrerande ljud varje gång jag rullar i väg på 1an, det är som det är något under bilen som låter när bilen ligger i sitt dragläge på ettan. Det är nämligen bara då det låer aldrig annars. Jag var på en första besiktning i tisdags och då såg jag att plasten som finns under bilen hade spruckit då de hissade upp den. Jag funderar på om det kan vara den som låter, någon annan som har erfarenhet av detta?

Jag tror inte jag behöver åka in till bmw iaf utan de tar jag på servicen om ett par månader om det inte blir sämre så att säga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.