|
|
|
|---|---|
|
Hej när jag kör över ett gupp så låter det det typ psschht från höger fram, låter som dom här pimp my ride bilarna när dom höjer och sänker bilen. Ljudet kommer från höger fram, äör det stötdämparen? Andra problemet är att när jag stänger av bilen så uppstår ett kraftigt missljud under huven. Jag trodde det var kupefläkten och smörjde den men det hjälpte inte. Misstänker generatorn. När jag slår på tändningen i läge 2 så tickar vad jag tror är generatorn, ska den göra det? Lite hjälp tack. Bilen är en 320i -04 7600mil. | |
|
Pssst ljudet låter som en läckande dämpare fram när du beskriver det. Har du möjlighet att lägga upp en film snutt på ljudet när du fimpar motorn? Går bilen annars som den ska? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| OK måste man byta dämparen då? En video kan ja fixa när ja stänger av motorn. | |
| Är det ett rasslande ljud? Eller som ett mekaniskt skrammel? | |
| Ja om det nu är din ena dämpare, så bör du byta båda fram. Där efter göra en framvagnsinställning. Kan du ordna inspelning, så tror jag nog någon kan hjälpa dig. | |
|
Okej här kommer två videos Länk Länk |
|
|
Aldrig hört något liknande. Har du vart på någon Bmw verkstad som lyssnat på det? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Låter som något spjäll eller något som stänger. Tror inte det är något allvarligt Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Pysljudet skall vara där när du stänger av. Inget att oroa sig för, Det är helt normalt. |
|
|
Det har aldrig låtit så tidigare när jag stänger av bilen. Är stereon avstängd hörs det klart och tydligt enda in till kupen. |
|
| Kan det inte vara så att du helt enkelt inte tänkt på ljudet tidigare? Det är i alla fall helt normalt. | |
|
när jag stänger av min pyser det hela tiden och avtar eftersom i kanske 4-5 sec innan de inte hörs mer. samma med en 530td e39 jag provåkt, m50b25 gör samma sak. en m20b25 pyser lite också. prova öppna oljepåfyllningen. börjar motorn varva ner på tomgång och vibrera lite är den frisk i packningar och vakumslangar. rätta mig om jag har fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.