AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.596

Bmw 120d -07 utan hifi.

Hg
34
Hgberg
BMW 335D F30 -14
Hejsan. Jag är på gång att köpa en 120d från 07. Den har inte hifi men man kan inte fä allt.

Men ljud i bilen är rätt viktigt för mig då jag lyssnar på mycke musik och radio.

Hur lätt är det att fixa bättre ljud i dessa modeller?
Hur bra är ljudet utan hifi?
Har alla aux-ingång på stereon?
Och slutligen, Hur bra radio-antenn har den?
BMW tillhandahåller en eftermonterings sats av Alpine hifi paket. En annan variant av det minsta hifi-paketet som monteras i fabrik.

Alla bilar har aux. Detta uttag hittar du i mittkonsollen bakom mugghållarna, dvs långt bak. Det sitter jämte ett 12V-uttag.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Jag har ngt dyrt HIFI paket orginal och professional stereon 10 högtalare slutsteg allt orginal. Min kompis har billigaste stereon och satte in ett Alpine-kit för 4500kr hans system låter bättre...
EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
Köpte en färdigspecad lager bil som inte heller hade HiFi. Jag bytte ut högtalarna med bra högtalare, DLS Reference Kit och satte i tweeters i dörrarna där det var tomt. Gick också upp en storlek på högtalarna, det var plats för det.

Ljudet blev avsevärt mycket bättre, rent och klart, men är det rejält tryck du är ute efter så hjälper inte detta.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Alpine hifi paket som BMW säljer för eftermontering förbättrar ljudet avsevärt mot orginalljudet, men det är inte riktigt i samma nivå som det originalmonterade hifipaketet. Jag köpte detta för 350€ inkl frakt. Länk

Skillnaden mot originalmonterat hifi är att bakhögtalare och basar inte byts ut och dessutom så driver inte slutsteget bakhögtalarna utan de går fortfarande direkt på huvudenheten

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.