AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
17.078

Vindbrus i x1

Sida 2 av 2
eftersom garantin snart går ut så var det dax att göra någonting åt vindbruset.har haft bilen hos bilia group gbg och fått till svar att 2st mekaniker har provkört 2 st olika bmw x1 och att dom bilarna har lika mycket vindbrus som min.har även haft den hos auto 7h i uddevalla och fått liknande svar.jag har också provkört en annan bil och konstaterat att den betydligt tystare än min x1.eftersom jag fick ett stenskott och skulle lämna bilen på auto 7h uddevalla tänkte jag att nu får det vara nog.nu har jag tejpat hela vänster sida inklusive rutor och med hjälp av uteslutnings metoden lokaliserat felet.när bilen lämnades till auto 7h redovisade jag detta för dom och tro det eller ej nu har dom bytt rut listen och bilen är perfekt.min fråga är hur kan 2st oberoende verkstäder göra en felsökning och ge ett utlåtande som är helt uppåt väggarna.jag undrar om dom utgår automatiskt i från att bara det står BMW på dörren så ifrågasätter ingen någonting
Vindbrus x1

vad jag kan förstå så är det inget nytt fenomen, har ett störande vindbrus på min x1 passagerar-sida. kommer från högra hörnet..

Hade inbrott i bilen för att tag sedan, ny ruta, nya lister mm men bruset är kvar.. vet inte riktigt om det va så innan?

någon som känner igen detta o har tips?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.