|
|
|
|---|---|
|
Min kompis har lämnat ett förslag. Han vill byta sin BMW 2002:a -74, "som är rostlagad och omlackad förutom dörrar och huv. Motorn genomgången, m.m. Dock återstår en del jobb på den" mot mina BMW Motorsport original fälgar (något kantstötta) med slitna däck, Väven framme på sina ställen .. :) Vad tycker ni? Värt att byta och ev. bygga en mindre race bil?!? Lätt att trimma? Turbokonvertera (förgasare)? ** be as free as you want ** | |
| Motorn reagerar otroligt possitivt på överladdning så det rekomenderas. | |
|
Jag tycker verkligen du ska ta och byta med din kompis. Personligen så tycker jag att 02 är en härlig bil att busa med. Problemet med dom är att hitta en rostfri kärra, men det har du kanske gjort nu! Delar för att bygga en riktig bus bil finns i uppsjö. Motorn går att skrämma en heldel..250-300hkr är inte alls orimligt på en m10 snurra! Vet bla om en 02 här i trakterna som har skrämt en och annan M3a. Och desutom kan du få turbo konventeringen godkänd av sbp MVH Pelle cs4605 |
|
|
Mm, funderar allvarligt på detta.. Vore skoj som fan, fast en del jobb återstår.. Om jag skulle ta turbokonvertera den, då måste jag väl konvertera motorn till insprutning först va?!? ** be as free as you want ** |
|
imenhoteb |
Du kan ju köra med Delorto 40!!som jag e på väg å göra med en bmw 02!!!får skriva turbo snart efter 02 märket!!!men enkelt å göra...nja...beror väl på tillgång på grejer ..tid.. pengar ... mm :) |
|
Vad skall du ha för turbo, m.m. ?!? ** be as free as you want ** |
|
imenhoteb |
Har byggt ett grenrör till en T25 saab turbo...har två delorto 40 å en plenumtryckburk i rostfritt...en saab intercoler..bakom njurmärke...en dumpventil.. prova montera grenröret i dag..no proplemos fixat lite avgaspackningar i dag mm....Har ju en 318 i som e byggd på liknande sätt fast med k-jet..som jag trycker igenom..2 sc å mf2 sprut mm...bilder finns på zatzys....går under namnet TN ...då kan du titta på hur grenröret ser ut å bygga liknande om du vill... |
|
Ska kika, låter ganska intressant .. :) ** be as free as you want ** |
|
|
Hittade inga bilder på den .. :( ** be as free as you want ** |
|
imenhoteb |
jo då det finns bilder på den på zatsys.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.